• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • Solstråle0001

Var ute på restaurang med en fd jobbarkompis. Så det blev mycket kalorier. Åt lammytterfile och potatisgratäng och det var så gott att jag nästan hade kunnat slicka tallriken Hade tänkt be om kokt potatis istället men det fanns inte till något på menyn... Där hade ju många kalorier kunnat sparas in. Men skit samma för sen tog jag efterrätt så det är nog kört.

Jag har inte märkt av nåt negativt med att synda nån dag... Kanske ökat sug eller jag vet inte. Samtidigt tänker jag att man ju måste få leva! Bara man skärper sig igen!

• Solstråle0001

Idag har jag konstaterat att påståendet att "motion är en färskvara" stämmer. Oj vad jobbigt det var idag! Men jag gjorde det! Vi är bortbjudna ikväll, hoppas det är nyttig mat.

• Sommarnatt10

Solstråle: jag tänker som du. Man ska leva. Jag vill kunna äta kakor o glass o allt sånt där, med måtta! Men tror det blir lättare när man har lite mer kalorier att röra sig med. Äter man det nu är det ju svårt att få det att räcka till resten av dagen.

Sen försöker jag undvika kladdkaka då det varit min stora last! Jag gjorde en halv sats smet o åt med sked (flera gånger i veckan) dit ska jag inte igen!

• bonsai

Äntligen hemma igen! I morgon börjar allvaret igen. Pw direkt när jag vaknar står på schemat. Ska bli så skönt att komma igen och dessutom kunna äta som jag brukar. Ska gå ner mina kilon innan v 32. Det är ca 4-5 kg. Kom igen nu allihopa så kör vi på!

• Solstråle0001

På tal om kladdkaka så åt vi världens godaste choklAdkaka till efterrätt (frasig och kladdig). Kunde bara inte motstå! Ska försöka synda utan att komma upp i 2000 kalorier för så länge jag inte går upp är det okej!

• bonsai

Ska nog ge mig på plankan också. Har problem med en axel som varit ur led två gånger så jag får se om den orkar det. För övrigt dör jag nog ändå:)

• goatess82
    bonsai skrev 2012-06-30 20:13:46 följande:
    Ska nog ge mig på plankan också. Har problem med en axel som varit ur led två gånger så jag får se om den orkar det. För övrigt dör jag nog ändå:)
    uscha, låter inget vidare!
  • Sommarnatt10

Solstråle: så får man inte säga :/ lät ju underbart :) jag försöker äta så normalt som möjligt inom mina 1200 har inte vågat kolla hur mycket jag får äta än :) vilket innebär fika el efterrätt om jag känner för det.

ska ju köra tom v 28, troligtvis låter jag det ligga kvar över semestern oxå, hellre några röda stolpar på 1200 än att jag får äta mer o ändå får röda stolpar :) om ni förstår hur jag tänker.

• Solstråle0001

Sommarnatt: duktig du är som äter 1200 kcal. Gjorde det i början men har höjt upp till 1600 nu. Tyckte det var hemskt lite

• hzabo

en fråga av en nybörjare med shapeup.. när man bläddrar i online recepten, kan man då inte läsa receptet? utan borde man i början själv räkna ut kalorierna o sen välja det som är närmast?

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!