• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • Solstråle0001

Igår åt jag 300 kcal för lite. Kände mig inte sugen på kvällen Börjar se ett samband med då jag är sugen. Är mer sugen då jag äter pasta och äpple mot då jag äter potatis... Ska se om det stämmer i kväll då jag ska äta lasagne! Nån som har tänkt på nåt liknande?

• lovebuz

Tjohej på er, har inte varit här på tio dagar, känns vansinnigt länge. Vågen visar fortfarande minus och det tackar jag för!

Sedan 14:e maj har jag gått ner 7.1 kg vilket känns fantastiskt och har även köpt en ny cykel så jag kan avlasta min stackars fot som inte verkar klara av promenader. Jobbigt, jag älskar promenader och det tar så mycket bättre än cykel.

Från 97 kg till 89.9 kg är jag på nu!

• Sommarnatt10

Solstråle: jag önskar jag kunde hitta ett samband. Men det har jag inte gjort mer än att en kaka gärna vill ha fler :)

Lovebuz: underbar graf! :)

• seafree

Hej hej
    Jag började använda appen den 28/7 så jag är nybörjare, men väldigt taggad och motiverad.
    Jag ska gå ned ca 35kg, så jag har en lång tid framför mig.
    Jag har börjat gå av bussen 2,3km från jobbet så att jag får en "automatisk" promenad till jobbet plus att jag ska försöka ta mig ut på promenader så ofta det går Glad 
    Vi har Xbox 360 kinect hemma och jag har köpt ett träningsspel som jag provat en gång innan (trodde jag skulle dö) , men nu så ska jag boka in ett pass MINST 3 kvällar/mornar i veckan + promenader och kcal räkning.
    Känns som om jag är på G nu efter MASSOR med misslyckade försök.
    Hoppas på lite pepp och tips här!
    Första målet är 5kg!Solig
    Ha det gott allesamman! 

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!