• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • Solstråle0001

Hzabo: jag hade ingen aning om att det fanns onlinerecept Finns det om man loggar in på shapeupclub? Använder annars bara i mobilen...

• sassus

Nu har jag samlat ett par kakrecept som man kan baka och unna sig nån gång till kaffet. Maränger (drygt 9 kval per maräng, dock små), rulltårta med frysta tinade hallon (88 kcal per bit, vill man lyxa till det kan man servera med en klick smaksatt kesella) och kokostoppar (108 kcal per kaka) Just kokostopparna kanske inte är så lite kcal i, men tänker man lite GI innehåller de ju inget mjöl...

• hzabo

solstråle0001: nej jag använder oxå via telefonen.. via dagbok sen valde jag gröna cirkeln (symbolen) för måltid, sen högst uppe fanns det att välja online recept :) men jag får bara upp namnet o kalorimängden, önskar man kunde läsa receptet för att se om det ungefär är samma som man ätit

• Solstråle0001

Hzabo: så ser det inte ut för mig. Fast jag har gratisvarianten iofs... Antar att du betalar, fast det är ju konstigt såfall att du inte kan läsa!

• hzabo

nej jag har oxå
    gratisvarianten! den gröna med en vit gubbe

• hzabo

hmm jag ladda ner den bara för ett par dagar sen, har ni uppdaterat era om ni varit med längre?

• bonsai
    hzabo skrev 2012-07-01 18:49:49 följande:
    solstråle0001: nej jag använder oxå via telefonen.. via dagbok sen valde jag gröna cirkeln (symbolen) för måltid, sen högst uppe fanns det att välja online recept :) men jag får bara upp namnet o kalorimängden, önskar man kunde läsa receptet för att se om det ungefär är samma som man ätit

Jag tror att du är där man kan söka på allt möjligt online. Dom måltiderna använder jag aldrig då man inte vet vad som är i. Jag kör ingrediens för ingrediens. Sen räknar jag ut vad det blir på 100 g o utgår ifrån det. Lite jobbigt men man kan ju skriva upp vad det blir om man gör samma recept ofta. Tex köttfärssås gör jag alltid på samma sätt. Välkommen förresten!
  • bonsai

Idag började allvaret igen. Pw 45 min. Ätit inom kcal hela dagen. I morgon bitti blir det pw o i morgon em blir det zumba. Kan man använda runkeeper då? Nu jäklar!!

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!