• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • Solstråle0001

Jag kom iväg och tränade och blev glad då träningsbyxorna hade blivit för stora Jag såg faktiskt smal ut Ska inte tillåta mig att bli tjock igen.

• Sommarnatt10

Visst är det en härlig känsla solstråle :)

Jag avslutade kvällen med 9,6km pw känns härligt i kroppen. Nu dusch o sen sängen

• bonsai
    EmeNo11 skrev 2012-07-03 16:24:15 följande:
    Bonsai: nej bor inte på Värmdö längre men har hela familjen där. Jag kollade youtube :P kan inte åka iväg och träna på kvällar då sambon jobbar kvällar och dottern är lite dålig på att ta hand om sig själv än ;) hon är tio månader :P

Ja då är hon nog lite liten:) jag trodde du var på grisslinge o körde zumban, det var jag:)
  • bonsai

Gick upp 1.5 kg på en vecka i Skåne, har redan gått ner 1 kg av dom. Hoppas nu på ännu mer minus! Nu ska kilona väck!!

• Sommarnatt10

Bonsai: jag tror att när man går upp sådär tillfälligt så är det lätt att faktiskt bli av med det. Det är när man bara låter det gå uppåt som det fastnar o blir svårt! Kör hårt!!!

• bonsai
    Sommarnatt10 skrev 2012-07-04 06:54:49 följande:
    Bonsai: jag tror att när man går upp sådär tillfälligt så är det lätt att faktiskt bli av med det. Det är när man bara låter det gå uppåt som det fastnar o blir svårt! Kör hårt!!!

Så är det, det har jag märkt. Ska väga mig på fredag o se vad vågen säger då!
  • Solstråle0001

Ville bara tipsa om en kalorisnål måltid: ibland brukar jag äta kokt blomkål med keldas pastasås "parmesan och skinka". Den innehåller knappt nån skinka så det blir inte mycket protein men det smakar gott och onyttigt 200 g blomkål och 1 dl sås är 170 kalorier! Inte så mycket kalorier men då har man "råd" att äta en kvällsmacka om man blir sugen! Mums

• ElinGBG

Idag var det tänkt att jag skulle träna ett pass här hemma, men solen lyser så fint och jag har varit inne hela dagen, så det blir nog en lång och härlig pw istället :)

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!