• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • EmeNo11

Vilket bra tips på kalorisnål mat, letar efter massa sådana tips som jag kan äta till middag när sambon gjort lunch. Han tänker ju som jag och blandar gärna tex pasta med såsen så blir svårt för mig att bli mätt och samtidigt äta få kalorier :)

• JLD1979

Jag tycker ju brysselkål, broccoli, spenat och blomkål är grymt. Slänger in det i ugnen bara. Det sköter ju sig själv däri. Man kan äta mycket och få få kalorier av det samtidigt som det är väldigt väldigt näringstätt och fibrer i som mättar bra.

Sås till brukar jag köra creme fraische på 5% blandat med lite dijonsenap. Mycket gott och så nån kött/fiskbit till.

♥ BF 121021 ♥
  • Solstråle0001

Kan man ha spenat i ugnen? Menar du färsk som ligger i salladsdisken? Åh vad jag blev sugen på brysselkål!

Har börjat äta mycket blomkålsmos också har bara i blomkål och pyttelite smör. Passar jättebra till en grillad korv

• EmeNo11

Ja grönsaker överlag i ugnen är smaskens :D vi brukar äta mycket broccoli till det mesta då jag inte är så förtjust i blomkål. Därmed stuvad blomkål är riktigt gott men vet inte riktigt hur det är med kalorierna där :/

• bonsai

Idag blev det ingen pw. Hade fullt upp hela dagen och nu när jag äntligen är klar har jag lagt mig i soffan! Så skönt! I morgon bitti blir det pw igen.

• Glitter2

Jag har inte riktigt haft tid med pw alls den här veckan och inte räknat heller. Men jag vet att jag fått i mig alldeles för lite mat tyvärr, så neråt borde jag gått iallafall. Än har jag inte vägt mig ...

• Sommarnatt10

Usch är hos mor o far finns inga trevliga promenad vägar :( gå o vända är det som gäller lockar inte alls... Så nu vet jag inte riktigt hur jag ska göra med träning :/

• Solstråle0001

Vägdag idag och det blev -0,8 kg Ny vikt 61,3. Har gått ner 16,7 kg.

I morgon är det sista dagen innan semestern och jag är så rädd att jag kommer gå upp... Vill kunna unna mig lite saker men det blir lätt en dålig vana. Nådde mitt senaste mål på 62 så nu hoppade kalorimålet upp till 1938 kcal. Vet inte om jag ska låta det vara kvar eller sätta ett nytt mål. Känns ju ganska lyxigt att äta så mycket... (snacka om i-landsproblem )

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!