• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • EmeNo11

Tog en paus i juni då vi var på semester och åt vad jag ville. Resultatet vart upp 1 kg men trodde det skulle va mer. Började i söndags igen och ska nu köra stenhårt en månad tänkte jag, sen är det semester igen :) kollade vågen idag och den visade -0,6 kg :) prövade även zumba igår, roligt var det men inget jag kommer kunna träna med. Jag är på tok för långsam och okoordinerad :P

• seafree

Idag vaknade jag med sötsug..... kändes tungt att sätta sig och äta havregrynsgröt dåRynkar på näsan (Jag kämpar på med mitt sockerberoende, och hoppas att jag har den järnviljan som jag behöver för att ta mig igenom abstinensbesvären). Nu känns det lite bättre, tog en banan till kaffet ... vilket tog udden av suget. Nu blir det tuggummi och vatten 

I övrigt så känns det bra, ska bli kul att väga sig på torsdag!! Hoppas att det har gett lite resultat.

Jag tycker att detta är nog det enklaste sättet som jag "bantat" på , man kan direkt se hur många kcal något innehåller (inte bara med appen utan också i innehållsförteckningen).

Jag har två grabbar (2,5år och 4 år), träningen får komma i andra hand. Jag fokuserar på maten och tränar om jag hinner med (promenader eftersom jag precis blivit bättre från en i hållande tendinos i hälsenan) 

Pepp pepp till alla!! Shape up  

• TRE E

Nu har jag nått mitt mål på 61 kg! Vågen stannade på 60,8. Målet nu är att hålla vikten vilket är lättare sagt än gjort..

Är sjukt nöjd och glad

• seafree

TRE E: GRATTIS!!!!! Gud vad kul, bra kämpat!Skrattande
    Sitter och funderar vad som är rikt på kolhydrater, jag verkar alltid få i mig för mycket Protein och fett men alltid för lite kolhydrater. Jag tycker att den balasen som man ska försöka hålla är så svår att få till.
    Hur gör ni? Vad brukar ni äta? 

ShapeUp
  • bonsai
    EmeNo11 skrev 2012-07-03 08:55:01 följande:
    Tog en paus i juni då vi var på semester och åt vad jag ville. Resultatet vart upp 1 kg men trodde det skulle va mer. Började i söndags igen och ska nu köra stenhårt en månad tänkte jag, sen är det semester igen :) kollade vågen idag och den visade -0,6 kg :) prövade även zumba igår, roligt var det men inget jag kommer kunna träna med. Jag är på tok för långsam och okoordinerad :P

Bor du på Värmdö?? Var också på zumba igår. Rena rama kaoset för mig men jag skiter i det för det var ändå kul på något sätt!
  • bonsai
    ElinGBG skrev 2012-07-03 08:37:33 följande:
    Förresten så har jag tänkt på en sak, har alla här barn? Själv har jag inga ännu, men längtar som en tok. Just nu är situationen inte rätt, så jag passar på att i alla fall ta tag i vikten innan det blir aktuellt att försöka

Jag har en dotter på snart 3 år. Tar henne i vagnen på pw på mornarna förutom på helgen när pappan är hemma. Han jobbar o vi har semester!
  • EmeNo11

Bonsai: nej bor inte på Värmdö längre men har hela familjen där. Jag kollade youtube :P kan inte åka iväg och träna på kvällar då sambon jobbar kvällar och dottern är lite dålig på att ta hand om sig själv än ;) hon är tio månader :P

• Solstråle0001

Nån som tränar bodypump? Enligt appen bränner man 283 kcal per halvtimma. Om man istället räknar värdet som står för fria vikter lätt är det 106 kcal per halvtimma... Ganska stor skillnad... Brukar räkna i underkant eftersom det är uppvärmning och stretch men idag är jag hungrig! Kommer förövrigt vara död och inleda min semester med grym träningsvärk (har inte bodypumpat på två månader).

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!