• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • Sommarnatt10

Seafree: härligt tänk. Klart du klarar det här! Lycka till!!! Tycker det har gått över förväntan för min del

• Solstråle0001

Seafree: välkommen!!! Härligt att du kommit igång med promenader och träning! Shapeup har funkat jättebra för mig. Dessutom är det lätt, man kan ju äta allt med måtta!

• bonsai
    seafree skrev 2012-07-02 16:38:13 följande:
    Hej hej Jag började använda appen den 28/7 så jag är nybörjare, men väldigt taggad och motiverad. Jag ska gå ned ca 35kg, så jag har en lång tid framför mig. Jag har börjat gå av bussen 2,3km från jobbet så att jag får en "automatisk" promenad till jobbet plus att jag ska försöka ta mig ut på promenader så ofta det går   Vi har Xbox 360 kinect hemma och jag har köpt ett träningsspel som jag provat en gång innan (trodde jag skulle dö) , men nu så ska jag boka in ett pass MINST 3 kvällar/mornar i veckan + promenader och kcal räkning. Känns som om jag är på G nu efter MASSOR med misslyckade försök. Hoppas på lite pepp och tips här! Första målet är 5kg! Ha det gott allesamman! 

Välkommen hit!! Här hjälper vi varandra att orka genomföra det här! Klart vi kommer att peppa dig. Och den här gången ska vi alla lyckas!
  • bonsai

Idag började jag med en pw sen avslutade jag dagen med zumba. Fy fan vad svårt det var! Kände mig som en trasslig marionett docka! Men jag stod ut och tyckte tillslut att det var kul! I morgon blir det pw innan frukost igen!

• Solstråle0001

Vad duktig du är med träningen Bonsai! Testade zumba några gånger för nåt år sen. Det var riktigt svårt, men samtidigt var det kul och det kändes som att man var ute och dansade

• ElinGBG

Idag blev det äntligen pw igen! 7 km och kroppen är glad :) de två senaste veckorna har det inte blivit någon träning, nytt sommarjobb och ny kurs i skolan har tagit all energi. Har visserligen gått till och från jobbet, 2 km enkel väg! Men Gud vad jag saknat träningen, kul att äntligen bli beroende av nåt bra!

• Lizzie

Jag är ju oxå rätt ny här, men håller på att läsa igenom tråden... bra ni jobbar på allihop!

Jag provade på en ny klass på gymmet idag, vipr. Men det var inte nåt för mig. Funkar inte riktigt med kroppen (bäckenet ) efter förlossningen för 3 månader sen, plus att jag inte tyckte det va så roligt. Ska köra lite mer body combat istället, för det är skoj. Och så zumba och promenader. Skönt att va i gång.

Är lite "orolig" över vad kommande semesterresa ska göra med mina nya rutiner. Det är såååå svårt att äta nyttigt och kunna väga maten osv när man är många fler som ska ha samma mat. (Bor hemma hos andra) Får satsa på att äta så nyttigt det går förstås, men ofta när jag åkt iväg så är det så svårt att komma in i de bra vanorna igen när man kommer hem.

Vad har ni alla för plan för att klara av sommarens frestelser och avbrott i rutinerna???

• bonsai

Lizzie: jag struntade i shapeup förra veckan men började träna igen o använda appen direkt när jag kom hem. Jag vill ju verkligen lyckas så det är bara att bita ihop o köra på!

• Sommarnatt10

Lizzie. Jag känner lite som dig! Är oxå lite orolig för hur det ska gå. Men jag kör på när vi är hemma i fokusera på det nyttigare när vi är iväg. O hoppas på att hålla vikten på det :s

Nytt besök hos naprapaten snart hoppas det ger resultat! Har tagit det hyfsat lugnt i nästan två veckor nu, men så fort jag vill öka tempot el ta ut stegen får jag ont :/

I morgon väntar tur till mina föräldrar. Förberedelse inför lillebrorsans bröllop, får väl se hur det går med maten (men på lördag skiter jag i allt :)) sen är det en vecka kvar innan mannen går på semester o då kör jag hårt

• ElinGBG

Förresten så har jag tänkt på en sak, har alla här barn? Själv har jag inga ännu, men längtar som en tok. Just nu är situationen inte rätt, så jag passar på att i alla fall ta tag i vikten innan det blir aktuellt att försökaSkäms

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!