• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • EmeNo11

Jag har vägdag imorgon egentligen men var så nyfiken nu på morgonen så jag var tvungen att kolla, -1.1 kg sen i söndags :) det verkar som att jag äntligen har hittat något som passar mig och min kropp :)

• CrazyMee

Hej!
    Hoppar in här i tråden =)
    Började igår med ShapeUp och än så länge verkar det som att det kan vara något för mig =)

Mitt mål är att gå ner 10-12kg!    

• Grodan2012

Vägde mig idag och trots dagliga promenader med barnvagn och hållt mig till kalorierna så stod vågen still! Man kan ju bli deprimerad för mindre..

• bonsai

Grodan: ibland står man still i ett par veckor. Vet inte varför men ge inte upp! Äter du dina tränings kalorier? Jag brukar försöka låta bli i veckorna men äta dom på helgen. Prova att ändra din kost lite, ät mer frukt o grönt o mindre kolhydrater o fett o se om det blir någon skillnad.

• bonsai
    CrazyMee skrev 2012-07-05 10:26:29 följande:
    Hej! Hoppar in här i tråden =) Började igår med ShapeUp och än så länge verkar det som att det kan vara något för mig =) Mitt mål är att gå ner 10-12kg!    

Välkommen hit! Kul att fler och fler hittar hit! Jag gillar verkligen kaloriräkning framför dieter. Dessutom har man ju hört mer negativa saker nu om gi o lchf. Det här fixar vi tillsammans!
  • Solstråle0001

Välkommen CrazyMe!

Grodan: trist att det inte händer nåt men nästa vecka kanske du går ner desto mer

Är det nån än jag som känner sig beroende av shapeup? Har ju hållit på sex månader nu så det blir ju en vana. Men det är så tröttsamt att alltid gå runt och tänka på mat trodde jag skulle vara nöjd med min vikt vid detta laget och på ett sätt är jag ju det. Vill väl gå ner lite till för säkerhetsskull.... Jobbigt! Nån som känner igen sig?

• Sommarnatt10

Grodan: det här kanske låter tokigt men jag rasslade ner drygt två kg en vecka när jag vilade... Jag går 5-6km varje morgon, men fick träningsförbud. Hade jätte ågren för det, men den veckan gick jag ner mest. Jag tror variation, att chocka kroppen med en förändring är bra. den liksom ställer in sig på det den är van vid!

Solstråle: jag kännerigen mig jätte mycket! Jag vågar liksom inte riktigt släppa appen. Tänk om man går upp igen. Samtidigt som det känns lite pinsamt när man är iväg... Övar lite nu när jag är hos mamma o pappa. För in lite o hoppar över en del (oftast middagen eftersom mamma lagar o jag inte riktigt vet vad det innehåller... ) jag blir glad om jag går ner lite till men är mer än nöjd om jag står still

Sprang min första runda idag. Har aldrig sprungit innan Om man inte ska räkna de gånger jag får ett ryck o springer 1km några gånger. 4.5km blev det på 28 min o jag är tokstolt :) pw ger resultat, det var inte ens speciellt jobbigt

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!