• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • Lizzie

Jag har varit bortbjuden på kalas och lunch två dagar i rad. Inte lätt att veta vad man stoppar i sig när andra lagat maten.

När jag började med shapeup nyligen, 1 vecka för o va exakt. Hade jag inte ställt mig på vågen på lääänge. Blev rätt glatt överraskad när vågen stod på 76,6 och inte 79 som den gjorde sist. Men av nån konstig anledning så visar vågen nu 78  igen. Inte så himla kul när man varit duktig Har kommit igång med träningen bra sedan ca 2 månader och har varit ännu duktigare sista veckan, plus ätit nyttigars. Hoppas det ändrar sig.
    Väger mig alltid under samma förutsättningar, så där borde det inte va nån skillnad. Hmmm....

Nåja, får kämpa på ett tag till iaf för det borde ju gå neråt med tanke på allt vad jag INTE äter längre.

Har förövrigt två barn, såg att någon frågade om det tidigare. Ett barn som är 3 år och ett som är 3 månader. 

Nu sovdax, för det ska ju oxå va nyttigt *s*        

• Solstråle0001

Sommarnatt: så skönt att nån känner likadant! Hur länge har du hållit på? Vad duktig du är som springer! Springer på gymmet ibland men det har inte blivit så mycket på senaste...

• solala

Sett att flera nämnt zumba och jag vill bara slå ett slag för zumba och annan dansträning tex sh'bam som är lesmills. Man bränner runt 400-500 kalorier och det är så jäkla kul.

• bonsai

Angående zumban igen, kan man mäta den på runkeeper? Är det någon som vet?

• Sommarnatt10
    Solstråle0001 skrev 2012-07-05 22:00:31 följande:
    Sommarnatt: så skönt att nån känner likadant! Hur länge har du hållit på? Vad duktig du är som springer! Springer på gymmet ibland men det har inte blivit så mycket på senaste...

Jag har inte kört så länge 11-12 veckor. Det var ju första gången o det kanske var sista :)
  • hzabo

lizzie: antar att vågen visade mer för att du av nån orsak samlat lite vätska, kanske för att det är varmt, eller att du ätit nån saltmat, eller kanske du ska få mens? då brukar iaf hag gå upp ett par kilo men sen efteråt går jag ner det genast igen.

• Blöjor111111

Ni som fortsätter kämpa, ge inte upp! Bakslag har vi alla men följ strikt ändå kaloriintaget samt väg maten. Att väga maten är väldigt viktig eftersom man oftast uppskattar portioner fel.

Själv har jag haft en jobbig vecka. Har varit förkyld men ändå lyckats gå ner något. Så nu väger jag 67,9, -0,7 kg igenSkrattande. Så målet 65 kg är nära.
    Flera personer som har sett mig, har märkt att jag har gått ner i vikt vilket gör mig nöjdSkrattande.

• Mama Mia

Hallå! Länge sen jag var här nu. Tappade gnistan totalt när det kändes som att jag aldrig fick mina dagar att gå ihop. Hade väl egentligen inte riktigt rätt motivation från början heller om jag ska vara ärlig, och var trött o sliten av att vara hemma med 2 småbarn.

Nu börjar det kännas som om jag är inne i en lite bättre period och bestämt mig för att börja på nytt. Jag har raderat alla tidigare uppgifter, så det blir helt på ny kula. Lagt in ett lägre mål, som är tänkt att bli ett delmål och lagt in en låg viktnedgång/v för att minska risken att misslyckas.

Jag tänkte försöka gå ut rätt hårt nu iaf. Jag o lillkillen kommer ha en lugn långhelg ensamma hemma på 4 dagar utan måsten.

Min tanke är att vi ska promenera massor med vagnen, köra nåt hemmaträningspass på kvällen när han somnat och lägga en del tid på att laga och planera bra mat.

Detta med hopp om att jag ska få en rivstart och se snabbt att det händer något, vilket förhoppningsvis ger mig motivation att fortsätta. Efter dom här 4 dagarna tänkte jag köra lugnare.

Hoppas nu bara att jag tänker rätt!

• Mama Mia

Nu har vi varit ute o gått i drygt 1,5 timme. Men vad räknar ni som snabb respektive normal gång?

Nu la jag in det som normal för att vara säker på att det inte blir för mycket. Men enligt runkeeper blev det fler förbrukade kalorier än om jag hade tagit snabb promenad på shapeup. Men det kan man ju knappast lita på heller.

Hur gör ni?

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!