• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • solala

Bonsai, Jag vet faktiskt inte om det går med Runkeeper. Men Zumba bör oftast räknas som intensiv aerobic. Så det brukar jag välja i Shape up.

• Sommarnatt10

Mamma Mia: jag tror Shape up räknar lågt! Jag kör på runkeeper kaloriförbrukning! Justerar minuterna så det stämmer! Den går ju ändå på hastighet i gps, det måste vara bättre!

• Mama Mia

O

Sommarnatt10 skrev 2012-07-06 16:00:29 följande:
    Mamma Mia: jag tror Shape up räknar lågt! Jag kör på runkeeper kaloriförbrukning! Justerar minuterna så det stämmer! Den går ju ändå på hastighet i gps, det måste vara bättre!

Jo, i o för sig... Men å andra sidan måste det ju vara nån sorts medelvärde för runkeeper vet ju ingenting om mig. Shapeup vet ju iaf mitt kön, min längd o vikt och kan efter det beräkna ungefär vad jag borde förbränna. Problemet ligger ju i att man kan definiera normal o snabbt olika.

Synd det inte är hastighetsangivelse,så som joggingen har...
  • Sommarnatt10

Mamma Mia: fast jag har fört in vikt o så på runkeeper oxå! Det håller jag med om! Borde funnas hastighet...

• Sommarnatt10

Mamma Mia: fast jag har fört in vikt o så på runkeeper oxå! Det håller jag med om! Borde funnas hastighet...

• ElinGBG

Jag tar en liten paus i räknandet, igår efter vägningen fick jag veta att min farfar gått bort.. Jag tänker inte vräka i mig och släppa allt, men just nu finns det viktigare saker än att räkna kalorier..

• Blöjor111111
    ElinGBG skrev 2012-07-06 20:43:15 följande:
    Jag tar en liten paus i räknandet, igår efter vägningen fick jag veta att min farfar gått bort.. Jag tänker inte vräka i mig och släppa allt, men just nu finns det viktigare saker än att räkna kalorier..
    beklagar sorgen!{#emotions_dlg.flower}
  • bonsai
    ElinGBG skrev 2012-07-06 20:43:15 följande:

Beklagar sorgen! Välkommen tillbaka när du känner för det! Kram
Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!