• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • Solstråle0001

Kan säga att mördarsnigeljakt kan funka mot godissug och det ger även lite motion. Fy vad äckliga de är. Plockade en halv glasslåda ute i trädgården och gissa om jag är sugen på att äta nåt mer idag? Kräks

• bonsai

Hej alla som vill ha recept tips! Kolla viktväktarnas frestande smalmat. B. Wahlströms är författare. Här finns massa goda recept och alla står angivna både i points o kalorier! Jag sitter här och dregglar!

• Lizzie

Tycker detta att räkna passa mig oxå bättre än GI etc. Just för att jag oxå älskar pasta och bröd och sånt. Man får ju iof äta det både med GI och shapeup, men tror (vet) att jag äter alldeles för stora mängder så nu får man iaf lite koll på vad som är onyttigt och inte.

Tidigare kunde jag lätt sätta i mig en hel chokladkaka (mörk) bara för att det e gott. Men nu vet jag ju hur otroligt onyttigt det är, trots att mörk choklad klassas som "nyttig".  

Klarat av 1 timmas promenad med dubbelbarnvagn oxå, så nu kan jag äta middag ikväll oxå  

I morse visade iaf vågen siffror som tyder på att det går neråt, omän sakta. Hoppas på finare siffror så småningom.

Kämpa på!     

• EmeNo11

Denna helgen har jag tagit lite paus ifrån räknandet. Ätit frukost som jag brukar och en lunch som vart nyttig men sen middagen har vi bara ätit gott och igår vart det även en liten bit mjölkchokladtårta då jag och sambon firade två år tillsammans. Idag får vi gäster till middag så då blir det lite som det blir. Imorgon börjar jag igen :) vågen visade imorse totalt -1 kg denna vecka ändå :)

• Solstråle0001

Är det nån mer än jag som har svårt att låta bli barnens rester? Har svårt för att slänga ostmackor med smör på Att det kan vara så gott... Konstigt...

• Solstråle0001

Det var lite jobbigt förut för inga kläder passar längre... Alla kläder är för stora även sånt jag köpte för två månader sedan då jag redan gått ner mycket. Trist och dyrt men fy fan vad stolt jag är över mig själv!!!! Måtte jag bara klara av att hålla vikten också...

• Kattdamen
    Solstråle0001 skrev 2012-07-08 01:03:02 följande:
    Ja riktiga tjockisar är endel i alla fall
    Då tycker jag att du ska tipsa dem om shapeup.
    En kopp te, tack.
Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!