bonsai skrev 2012-07-07 20:48:04 följande:
Jag skriver inte upp något alls i shapeup just nu men jag äter som när jag gör det plus att jag försöker träna så mkt som möjligt. Slog rekord på runkeeper idag:) det är kul att tävla pw mot sig själv. Tränade bort 253 kalorier på 40 min. I morgon blir det pw o på måndag blir det zumba och kanske pw! Mina kollegor har anmärkt på att jag gått ner i vikt:) det är ganska kul att mina kollegor kör på lchf o tycker att shapeup är dåligt för att man äter för lite, dom har inte minskat särskilt mkt. Det dom har minskat har skett med olika shaker. Jag tror på det här i längden!
Haha, och vad gör man med shaker om inte äter "för lite"?
Oavsett metod så är det väl ändå enkel matematik: kalorier in, kalorier ut. Oavsett om man räknar dom eller inte. Nu är jag inte jätteinsatt i lchf, men grejen med det är väl ändå att om man äter mycket protein och fett så behöver man inte äta lika mycket för att hålla sig mätt. Dvs det är meningen att man även där ska äta mindre än vanligt även om man ska slippa hålla koll på kalorierna. Eller har jag missuppfattat nåt?
Nu höll jag på att ge upp. Redan andra dagen. Igår gick det bra. Promenerade ca 15 km totalt och matkontot gick bra också. Men idag var jag redan less på det och jag tyckte att det här kommer ändå att gå åt skogen så lillkillen och jag gick på donken.
Men när jag sen bestämde mig för att iaf skriva i på Shapeup så insåg jag att det fortfarande fanns en chans att få den här dagen att gå ihop. Tack vare en rejäl promenad på kvällen och att jag knappt ätit nåt mer än det, pga ångestdepp av att allt skiter sig. Inte så bra metod kanske, men ändå!
Hade tom köpt hem en massa gott att moffa i mig för att trösta med. Men jag gjorde en smoothie efter promenaden och nu sitter jag här och funderar på om jag ska ta bara lite som jag faktiskt har råd med, lite mer men ändå hålla mig inom "ej viktuppgångsnivå" eller om jag faktiskt ska hoppa över godiset helt...
Dagen slutade rätt bra, trots allt och jag kör på en dag till...