• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • Sommarnatt10
    Mama Mia skrev 2012-07-06 21:32:18 följande:
    Sommarnatt: jag hittade det inte. Hur gör man?

Nät du väljer promenad o sen klickar på tid. Kan du överst skriva valfri tid...
  • Solstråle0001

Kattdamen:

Oj jag syndade visst rejält nu... Men jag har varit ganska nyttig de senaste veckorna så det borde ju jämna ut dig...

• Sommarnatt10
    Mama Mia skrev 2012-07-08 20:05:18 följande:
    Jag undrar om vi pratar om samma sak nu??? Menar du möjligtvis hur jag gör på shapeup?

Det jag undrade var hur man för in min längd och vikt på runkeeper... Pratar du också om runkeeper så fattar jag ingenting, för det stämmer liksom inte med hur det ser ut för mig...

Sorry får skylla på endast tre timmars sömn i natt. Du loggar in på runkeepers hemsida. Längd hittade jag inte, men vikt kan man iaf fylla i.

Denna helg räknar jag inte alls! Min lillebror gifte sig igår så det har ätits en hel del :) men jag njuter o i morgon är det promenader som gäller igen! O jag började faktiskt lördagen med drygt 4km löpning *stolt* o jag är ju egentligen i mål...
  • goatess82

Lchf handlar om att få i sig så lite e-ämnen som möjligt! och enbart kött med högt köttinnehåll och mycket bra produkter, utsluta så mycket kohydrater som möjligt efter som det är det som binder fettet och sen äta höga mängder fett för att kroppen inte ska ställa in sig på svält och lagra utan göra sig av med överskottet, det "rinner" av en så att säga.

Själv kör jag enbart lowcarb diet, äter inte pasta,ris, potatis eller andra rotfrukter, inte bröd eller sådant heller. det jag dock äter är allbran flingor annars kraschar min mage totalt!
    Skulle bara kännas sjukt och slicka i sig 3 dl grädde till frukost och bre fet smör på allt.. blää!, älskar frukt också och har aldrig gått upp i vikt när jag ätit av det.

Har i en vecka nu har utan kontroll ätit allt man inte ska.. men jag kände att jag behövde det, har kämpat så mycket med vikten.. avslutade med en olearys burger och en lyxshake på max igår och nu börjar träningen för fullt igen.. hoppas orken håller i sig.. snacka om att motion är en färskvara.. höll seriöst på att dö på motionsbandet idag!

• goatess82
    Sommarnatt10 skrev 2012-07-08 20:20:40 följande:
    Sorry får skylla på endast tre timmars sömn i natt. Du loggar in på runkeepers hemsida. Längd hittade jag inte, men vikt kan man iaf fylla i.

Denna helg räknar jag inte alls! Min lillebror gifte sig igår så det har ätits en hel del :) men jag njuter o i morgon är det promenader som gäller igen! O jag började faktiskt lördagen med drygt 4km löpning *stolt* o jag är ju egentligen i mål...
    4 km löpning är sjukt bra, du måste väll typ bränna 700 kalo på det?
  • Sommarnatt10
    goatess82 skrev 2012-07-08 23:57:04 följande:
    4 km löpning är sjukt bra, du måste väll typ bränna 700 kalo på det?

Nä tyvärr inte :/ springer nog för långsamt! Bränner ungefär samma på 4km löpning som på knappa 6km promenad! Man är ju ute kortare tid när man springer! Men jag är stolt som en tupp att jag klarat det!

Nu blir det pw i en vecka, sen ska jag försöka springa lite på semestern när min man är hemma!
  • bonsai

Goatess: för mig funkar det att äta av allt. Skulle nog dö av sorg om jag var tvungen att ta bort potatis framför allt. I brödväg äter jag nästan bara knäckebröd. Personligen tror jag inte på att ta bort saker ur kostcirkeln om man inte har en medicinsk orsak:) mitt motto är lagom av allt. Lchf och gi är absolut inget alternativ för mig. Båda dom dieterna är ju en livsstil och jag undrar vad som händer med dom som börjar äta kolhydrater igen när dom gått ner sin vikt? Måste ju vara så att dom går upp i vikt igen? Kan ju inte tänka mig att alla håller fast resten av livet med dom här dieterna.

• EmeNo11

Om man äter lchf och sedan börjar äta lite kolhydrater igen så kraschar magen. Minsta lilla fusk så får man en mage som krånglar. Fördelen med lchf är väl att både bajs och fisar är helt luktfria :P men får man i sig kolhydrater igen luktar det riktigt ruttet igen :P
    Man går säkert upp i vikt igen om man frossar i kolhydrater men meningen med lchf är ju att man ska fortsätta äta det sen också, en livsstil helt enkelt.
    Min pappa äter lchf för att koll på sin diabetes och han går upp lite grann i vikt när han fuskat ett tag.
    För mig funkar inte lchf, tappar första veckorna men sen står det stilla.

• lovebuz

Veckans våg: -0.8 kg

Sammanlagt: -7.9 kg

Start: 97 kg

Idag: 89.1 kg

Det tar sig :) Bra med cykellådor i byn.

• Sommarnatt10

Men lchf är ju inte bra! Kroppen behöver kolhydrater o att äta en massa fett kan inte vara nyttigt! Men jag tror inte vi behöver äta så mycket kolhydrater som vi gör.

Lagom av allt, är det bästa !!!!

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!