bonsai skrev 2012-07-09 07:44:29 följande:
Goatess: för mig funkar det att äta av allt. Skulle nog dö av sorg om jag var tvungen att ta bort potatis framför allt. I brödväg äter jag nästan bara knäckebröd. Personligen tror jag inte på att ta bort saker ur kostcirkeln om man inte har en medicinsk orsak:) mitt motto är lagom av allt. Lchf och gi är absolut inget alternativ för mig. Båda dom dieterna är ju en livsstil och jag undrar vad som händer med dom som börjar äta kolhydrater igen när dom gått ner sin vikt? Måste ju vara så att dom går upp i vikt igen? Kan ju inte tänka mig att alla håller fast resten av livet med dom här dieterna.
haha, trodde jag också men det är sjukt gott och göra gratänger med broccoli och blomkål och ostsåser.. ostgratinerad tomatskivor och ha som substitut istället te.x!
Sen äter jag pasta ibland men då bara fullkorn, har testat äta vanlig pasta en gång och höll på och kräkas så man avvänjer sig väldigt fort.
plockar det bästa från både gi och lchf recept men tror som sagt inte på att hälla i sig fett och bara leva på kött, min tallrik är 70 procent grönt och resten kött med tillbehör.
Dock så tror jag på att hålla högra kvalitet på det jag äter, närproducerat, nyckelhålsmärk och krav och så lite e-ämnen som möjligt, kräsen på kött och hur mycket procent det är i också, och köper bara svenskt kött!
Men jag tycker det är jättesunt som du tänker, många som bara ändrar kost och så rör dom sig inget.. helt fel väg att gå, träna mera först och så ändra kosten ev sen!