• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • Solstråle0001

Själv tryckte jag i mig två ostmackor med smör när barnen åt mellanmål. Hade tänkt unna mig nåt glas vin sen får se om det går ihop.

• bonsai

Ja höften känns inte bra. Gör ont hela tiden. Tom när jag sitter i soffan, på toa, på en stol osv. Cykla gick inte heller. Fortsätter det får jag gå till läkaren. Maten brukar jag alltid lägga in på morgonen så man vet hela dagen i förväg. Då blir det aldrig fel.

• Sommarnatt10

Jag är lite orolig! Har inte stått på vågen sen i onsdags o har inte kunnat väga maten heller! :/ alltså har jag snart höftat sen i onsdag. Dessutom bjöds det på ostkaka igår :( hoppas hoppas jag stått still (helst neråt, men iaf inte upp) det ger lite ångest det här. Jag som skulle köra hårt en sista vecka...

Ny plan, köra hårt de dagar på semestern som vi är hemma o hoppas på det bästa de andra dagarna. Sen får man nog köra hårt några veckor i höst oxå.

• romlen
    bonsai skrev 2012-07-10 15:46:40 följande:
    Har fått jätte ont i min höft:( vet inte varför heller men pw går inte. Ska försöka spinna ivkäll o se om det går. Potatis är livet! O olw ugnsbakat! (med dipp)! Ikväll blir det grillad fläsk karré och färskpotatis och en vitlöks sås på lätt crème fraîche o grillade majskolvar. Så idag blir det inget mellis;)

Krya på dig Bonsai!!
  • romlen

Jag har nått mitt mål att komma i mina 2 par favoritjeans som jag "vuxit" ur!
    Nu gäller det bara att hålla detta!

• bonsai

Bra jobbat romlen! Jag kom faktiskt i o kunde knäppa mina favvo jeans men inte röra mig i dom:) snart så! Jag röjde ur min garderob igår med kläder som jag aldrig använt och inte kommer att använda. Har kommit i mindre bhar nu också. Nådde ny vikt igår, 73 kg. Nu är det bara 13 kg kvar till målet.

• Lizzie

idag bär det av på semester, skönt o komma iväg, men vet att det blir svårt att väga mat och äta nyttigt när man är borta. Man äter ju mer på restauranger osv. Men har precis skrivit i min förta viktnedgång på shapeup-appen efter två veckor och hoppas slippa se att siffrorna har gått upp. Är nöjd om det "bara" står stilla tills jag är hemma igen.

Dagens motion får bli en promenad till affären och handla lite middag innan vi åker, får ta en lite extra omväg så blir det längre

Lyckades få på mig sommarshortsen (provade innan jag packade ner dem i väskan, lika bra det) *s* Jippiiiii

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!