• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • romlen
    bonsai skrev 2012-07-11 06:55:24 följande:
    Bra jobbat romlen! Jag kom faktiskt i o kunde knäppa mina favvo jeans men inte röra mig i dom:) snart så! Jag röjde ur min garderob igår med kläder som jag aldrig använt och inte kommer att använda. Har kommit i mindre bhar nu också. Nådde ny vikt igår, 73 kg. Nu är det bara 13 kg kvar till målet.
    Hurra!!! GRATTIS!!! Och härligt att rensa ut!
  • romlen
    Sommarnatt10 skrev 2012-07-11 09:35:44 följande:
    Romlen: grattis!
    Bonsai: visst är det härligt för varje ny siffra som dyker upp :)
    Tack så jättemycket!!
  • romlen
    TRE E skrev 2012-07-11 09:20:32 följande:
    romlen: Grattis!
    Tack så jättemycket!!
  • Solstråle0001

Härligt romlen! Underbar känsla!

Är så glad att jag unnar mig lite gott nu under semestern! Var med i viktväktarna första och enda gången för kanske 10 år sen. Var väl bara med fyra veckor eller nåt men det var semester och jag åt inte en enda glass. Kändes väldigt tråkigt att aldrig unna sig något.

• EmeNo11

Den här veckan har inte vart en bra träningsvecka, sambon har jobbat över nästan varje dag vilket gjort att jag bara kommit iväg till gymmet en gång. Och dessutom verkar det som att mitt ena knä ska börja strula igen. Jag behöver verkligen tappa dessa kilon nu för att mina knän ska fungera. Hoppas hoppas kilona börjar rinna av nu när jag fått ordning på maten iallafall :)

• Solstråle0001

EmeNo: typiskt att kroppen ska dumma sig nu när du kommit igång Hoppas det går över snart.

Har vägt mig idag och har lyckats hålla vikten första semesterveckan. Har tappat 0,1 kg

• ElinGBG

Har tappat 0,7 kg denna vecka, trots att jag inte räknat :) så lite har man allt lärt sig!

• mammatilljames

Hejsan! Jag testade på ShapeUp appen, eller snarare kollade hur mycket kcal jag inte bör överstiga för att gå ner.. Jag räknar inte kalorierna eller väger maten sådär speciellt. Men jag väljer alltid det med minst kcal & kollar alltid innehålls förteckning. Undviker mat med socker i så gott det går & försöker äta normal portioner.

Detta har gått perfekt & helt överraskande bra. I februari vägde jag 62,2kg och Idag väger jag 48,9kg. Då har jag inte tränat så mycket mer än promenerat lite då & då - hade en period där jag använde stegräknare och gick mellan 15.000-20.000 steg per dag!  Man "bör" gå ca 10.000 steg/dag. Nu har jag lagt ner allt med att gå ner i vikt, men blir naturligtvis glad om jag går ner dom sista 4kg (målvikt 45 kg, 155cm lång) och kanske försöka få iordning på kroppen.. Är ju lite sladdrigt här& där. Har en känsla ava tt jag muskler (om jag hade några haha) har försvunnit, för jag har massvis med fett kvar på magen.. 

Om man försöker hålla koll ungefärligt på kcal varje dag så går det. Stirrar man sig blind på varenda liten siffra tyckte iallafall jag att det kändes jobbigt, att aldrig få unna sig 100kcal en enda dag eller liknande.. Så ungefärligt tycker jag är bäst. Jag väljer också endel kcal framför andra, dvs Om jag dricker Coca Cola tar jag Zero pga kalorierna, men jag kan dricka Apelsinjucie (ca 45kcal per 250ml) till frukost ibland. För det är ändå naturligt, frukt. Man ska inte förbjuda allt.

Brukar kika in här lite då & nu, och ni är ju superduktiga!!       

• bonsai
    mammatilljames skrev 2012-07-12 12:19:13 följande:
    Hejsan! Jag testade på ShapeUp appen, eller snarare kollade hur mycket kcal jag inte bör överstiga för att gå ner.. Jag räknar inte kalorierna eller väger maten sådär speciellt. Men jag väljer alltid det med minst kcal & kollar alltid innehålls förteckning. Undviker mat med socker i så gott det går & försöker äta normal portioner. Detta har gått perfekt & helt överraskande bra. I februari vägde jag 62,2kg och Idag väger jag 48,9kg. Då har jag inte tränat så mycket mer än promenerat lite då & då - hade en period där jag använde stegräknare och gick mellan 15.000-20.000 steg per dag!  Man "bör" gå ca 10.000 steg/dag. Nu har jag lagt ner allt med att gå ner i vikt, men blir naturligtvis glad om jag går ner dom sista 4kg (målvikt 45 kg, 155cm lång) och kanske försöka få iordning på kroppen.. Är ju lite sladdrigt här& där. Har en känsla ava tt jag muskler (om jag hade några haha) har försvunnit, för jag har massvis med fett kvar på magen..  Om man försöker hålla koll ungefärligt på kcal varje dag så går det. Stirrar man sig blind på varenda liten siffra tyckte iallafall jag att det kändes jobbigt, att aldrig få unna sig 100kcal en enda dag eller liknande.. Så ungefärligt tycker jag är bäst. Jag väljer också endel kcal framför andra, dvs Om jag dricker Coca Cola tar jag Zero pga kalorierna, men jag kan dricka Apelsinjucie (ca 45kcal per 250ml) till frukost ibland. För det är ändå naturligt, frukt. Man ska inte förbjuda allt. Brukar kika in här lite då & nu, och ni är ju superduktiga!!       

Grattis!! Va kul med så bra resultat! Helt fantastiskt! Kroppen blir ju såklart finare om man trimmar den! Det är min tanke också. Jag har hamnat i en liten uppförsbacke just nu o kan inte gå pw pga min höft. Har tyvärr fått ett enormt sötsug den här veckan med. Det brukar hålla i sig ett par dagar o sen försvinna.
Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!