• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • Solstråle0001

Hur gör ni med fika när ni är borta? Tackar ni nej även fast andra äter eller tar ni lite? Jag brukar ta lite grann ibland... Känner mig lite dum om jag tackar nej då någon gjort sig till och bakat. Har precis varit hos svärmor och ätit ca 1 dl glass men det räckte så

• Sommarnatt10

jag brukar ta lite...tanken är ju att jag ska klara av att leva så här o då måste jag få fika...Ofta byts då fika mot något av mellanmålen eller ibland tom lunch..beroende på vilken tid det sker...

• Solstråle0001

Nu har jag intagit en måltid bestående av grillad ryggbiff, färskpotatis, sallad, gräddfil och rött vin. Smakade en tesked av sambons "Rydbergs grill beanaise" som bara innehåller 72% fett. Inte konstigt att jag var överviktig förut när en matsked nästan är 100 kcal och man tar minst 2-3 Smakade minst lika gott med gräddfil och pyttelite av det andra! Otroligt vad mycket fett vissa livsmedel innehåller då man tittar noga

• romlen

Ja ellerhur. En del saker som man trott inte var så farliga har visat sig vara jätte kaloririka
    Så bra program!!

• Solstråle0001

Egentligen visste jag att just den såsen var onyttig men för sex månader sen brydde jag mig inte om det... Sjukt... Det är minst lika gott med 12 % gräddfil och att äta lagom. Det ordet borde jag träna på! lagom lagom lagom (att det ska vara så svårt?!?)

• lovebuz

Provade att äta pasta idag. Det var visst inte vad min kropp ville :) tänk vilken skillnad det har gjort utan.

• romlen

Ja, håller med om att lagom är såå svårt! Vissa dagar går utmärkt men sen med vissa saker är det nästintill omöjligt för mig att hålla lagom! Exempel är tex chips och lösgodis!
    Det bästa för mig är att inte börja äta detta för om jag tar en bit är så äter jag upp allt...
    Äter ju ibland men inte ofta eftersom jag vet hur jag är

Härligt jobbat att du bara smakade lite av såsen och åt gräddfil istället

För mig blir det laxfilé med spenat till middag idag!

• Solstråle0001

Lovebuz: fick du ont i magen eller? Hur har du ätit innan?

Romlen: lösgodis är så gott. Dottern får välja lite godisar men så får hon inte allt vi plockat. Då blir det en del kvar som ligger i skåpet under veckan, vilket är väldigt svårt att motstå när man vet att det finns!
    Lax med spenat låter mumsigt!

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!