• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • Sommarnatt10

När jag är sugen på onyttigt så brukar jag väga upp en liten mängd till mig själv o sen bara äta det. Har fungerat förvånansvärt bra.

Hur gör ni??? Nu har jag precis kört ett hemma träningspass 30 min (as jobbigt :) men vad lägger ni in det under i appen?? Jag har ju bara promenerat innan o det är ju lätt men hur gör man med sånna pass, går det jämföra med nått annat??

Ikväll ska jag lyxaed ett glas vin, mannen min gick på semester idag!

• romlen

Svårt med att lägga in träningspass. Var det som typ ett aerobicpass? För det finns väl på listan?
    Annars om det var mer styrkepass finns det ju det också har jag för mig

• Solstråle0001

Sommarnatt: Tycker också det är svårt att veta hur många kalorier man förbränner på olka tränigspass. Brukar läsa på olika ställen och lägga in lite lägre... Samtidigt behöver man ju äta lite extra för att återhämta sig från träningen.
    Tycker du gör rätt i att ta ett glas vin! Skål på er och hoppas att ni får en solig semester

• Sommarnatt10

Romlen: jag antar att det är lite som en kombination. Olika styrke övningar utan vikter.

Solstråle: hittade något om en tränings dvd med hemma träning o på 25 min skulle man förbränna ca 200 så chansade på det! Inte hela världen.

Slutmål 2 uppnåt. Hade 67 som mål o dit nådde jag för två veckorsedan. Bestämde då att försöka nå 65 innan min man gick på semester för att ha lite spelrum. Idag stod vågen på 65.0, perfekt tajming :) underbart!

Så nu ska jag öva på att släppa appen :) kör på som vanligt när jag är hemma 1200 o sen äter jag när vi är iväg. Hoppas hålla vikten på det. Annars kör jag ett litet rejs när jag börjar jobba i augusti. O först då kommer jag skriva in att detta är min Målvikt. Så jag vet vad jag får äta :)

• EmeNo11

Denna vecka vart endast -0,8 kg men de skyller jag på att sambon jobbat över så jag har haft svårt att åka till gymmet. Men det är minus :)
    Igår var en dålig träningsdag, svartnade bara för ögonen hela tiden så halvvägs gav jag upp och åkte hem istället.
    Till middag idag blir det hjortstek, magert och riktigt skit gott :D

Härligt sommarnatt :D

Jag brukar också lägga upp lite i en skål om jag vill ha något gått till kvällen, blir oftast popcorn eftersom jag kan äta större mängd då :P

• Solstråle0001

Härligt sommanatt!!!

EmeNo: -0,8 är ju jättebra!

Själv sköter jag mig jättebra på dagarna men på kvällen slinker det ner massa kalorier extra Måste skärpa mig så jag inte går upp nu.... Har blivit mycket grillat och vin men det har jag haft "råd" med. Problemet är att jag blir extra sugen och tillåter mig själv när jag har druckit Åh vad arg jag är på mig själv!!!!

• bonsai

Min kropp går emot mig hela tiden! Förra veckan hade jag jätte ont i höften, den här veckan halsen o ögoninflammation. Blir så less. Ingen zumba i dag heller:( jag som behövde en spark i röven!

• eliten

I lördags gifte jag mej och klänningen var lite för stor! Då har jag knappt använt appen på en månad för jag känner att jag har koll nu på vad och hur mycket jag kan äta!

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!