• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • EmeNo11

Grattis eliten både till giftermålet och att du lyckats så bra med vikten :)

Bonsai vad tråkigt. På något lustigt sätt så har kroppen en förmåga att gärna bråka med en när man absolut inte behöver det. Hoppas du blir frisk snart :)

I helgen har jag inte lagt in någonting men lyckats gå ner ett hekto iallafall. Nu blir det nya tag och jag har även fått med mig sambon på att försöka gå ner i vikt :)

• sassus

Någonstans läste jag att anledningen till att man ofta blir sjuk när man börjar träna (som sedan gör att man inte kommer igång igen på ett tag) är att man äter för lite protein. Kanske kan vara ett bra råd på vägen?

• tinis

Hej!
    Jag har precis hittat ShapeUp o är taggad att prova Cool
    Jag väger 74 men vill ner till ca 60. Är 160 cm..

Jag har valt att äta 1200 kcal/per, vad tror ni om det? Hur mycket äter ni? Och hur mycket tränar ni?
    Jag ska börja simma, 40 min simning (ca 1 km) var ca -400 kcal.

Berätta gärna hur det gått för er Drömmer

Har ni ngn speciell diet? Lågkolhydrat?

Hoppas verkligen att det funkar Äpple

• EmeNo11

Jag äter mindre kolhydrater men lyxar till det ibland med pasta :) nu äter jag 1277 kalorier om dagen och på två veckor har jag gått ner 1,9 kg och då fuskar jag rätt mycket på helgerna.

Jag försöker komma iväg till gymmet tre dagar i veckan men just nu är det lite svårt då sambon jobbar över mycket men snart blir det min tur igen :) på gymmet kör jag mest styrka och lite kondition men det är mest uppvärmning.

• Sommarnatt10

Jag äter 1200 men försöker släppa appen lite, då jag är i mål. Försöka hålla denna vikt nu (hoppas hoppas det går trots semester) sen köra ett rejs till när jag börjar jobba! För att komma igång igen! Försöker oxå hålla igen lite på kolhydraterna men jag äter det!

Promenerar massor i har sprungit några gånger senaste tiden. Ska ta tag i träningen efter semestern. Kör mest hemma

Nike har en toppen app för just det!

• tinis

Tack så mycket! Jag har skrivit in lite innan jag bestämde mig för att köra mer seriöst, då på 1200/dag. Men, som idag då har jag hunnit äta frukost och lunch. Jag är redan nu uppe på 49g protein av 65g och 31g fett av 49g. Hur har ni det med det?

Frukost: Gröt, två glas mjölk och ½ msk honung
    Luch: Sallad med tzatziki och 3 skivor rostbiff.

Det jag kan dra ner på är väl mjölken, som är ganska dålig.

Eftersom att jag var o tränade förut så ligger jag nu, efter båda måltiderna på 1013 kvar att äta men då typ bara kolhydrater.. Känns lite skevt liksom Drömmer

• JLD1979

Tinis: jag äter gröt m önos lågkalorisylt. Spar många kalorier. Tzatziki gör jag egen på lättyoghurt som jag silar igenom ett kaffefilter för att göra den tjockare.

Bara lite tips på att 'spara in på kalorier'
    Jag är gravid så jag bantar inte men har koll på mitt matintag för näring å inte gå upp onödigt mycke i vikt

• EmeNo11

Jag äter också lågkalori sylten till gröten på morgonen och en halv dl mjölk också. Landar på 172 kalorier då.

Staplarna med kolhydrater, fett och protein har jag ändrat på eftersom jag äter betydligt mindre kolhydrater.

• tinis

Oj 172 bara!! Jag tror det är mjölken som spökar, 1,5 glas är 198 kcal o hela min frukost idag landade på 370 Obestämd

Hur ändrar man på kolh-, fett- och proteinstaplarna? Koolhyraterna är på 73 av 262g medans dom andra bara har ngr gram kvar till fullt..

• tinis
    JLD1979 skrev 2012-07-16 14:06:31 följande:
    Tinis: jag äter gröt m önos lågkalorisylt. Spar många kalorier. Tzatziki gör jag egen på lättyoghurt som jag silar igenom ett kaffefilter för att göra den tjockare.

Bara lite tips på att 'spara in på kalorier'
    Jag är gravid så jag bantar inte men har koll på mitt matintag för näring å inte gå upp onödigt mycke i vikt
    Toppentips! Ska kolla in sylten Cool
Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!