• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • Tant Groda

Jag hoppar in här. Har nyss börjat (en vecka idag). Har provat innan med gott resultat. Äter 1500 kcal om dagen. Och sist gick jag ner ca 0,8kg i veckan. Har appen inställd på 0,5 kg i veckan.

• EmeNo11

Nu gjorde jag på en hel vitkål och 5 dl milda mini mat (eller vad den heter, den på 7% fett) och två grönsaksbuljongstärningar. Totalt vart de på runt 30kcal/100 gram :) om jag räknat rätt vill säga, är inte jätte säker på hur man ska räkna ihop allt men det kändes som om att det kunde stämma.

Jag hackade vitkålen i bitar på 1*1 cm ungefär och sen slängde ihop allt i en stor gryta och lät koka tills jag tyckte vitkålen hade rätt tuggmotstånd. Har ingen aning om hur lång tid det tog, mellan 20-40 min kanske :P

• Tant Groda

Jag brukar ibland (ofta) hoppa över pasta och potatis helt. Beror på vad det är för mat också, men tycker nästan det är godare utan.

• s fia

Hur gör ni om ni ska ut på krogen någon kväll?

Jag ska ut på fredag med en tjejkompis, har inte festat till de sen sommarn 2010.. så de hade varit kul o kännt av lite berusning när man väl ska ut   MEN va ska man dricka för att inte förstöra hela veckans "arbete" , stämmer det att vin är de som innehåller minst onyttigt?? 

• Tant Groda

Kan nog stämma att vin är bland det "nyttigaste" .
    Jag ser ofta till att ha några kcal tillgodo så att man kan unna sig något ibland.

• EmeNo11

Har också hört att vin ska va de "nyttiga" alternativet.
    Det var längesedan jag var rund under fötterna nu och kommer nog dröja lääänge innan nästa gång igen :P jag brukar också försöka spara lite kalorier om jag vet att jag ska göra något speciellt någon dag

• tinis

Har hört att rött vin är "nyttigast", vodka o dyl är mycket kolydrater i, samt öl förstås. Men det finna ju lightöl med mindre i :) jag ska festa på lördag o jag tror det blir mosserand vitt :) får se till att spara ngr kalorier till dess, yummie :)

• s fia

Tack så mycket för alla era svar

Jag e nog allt lite kräsen va gäller alkohol.. dricker nästan alltid bara smirnoff ice eller bacardi breezer... eller mjölkdrinkar.. Men får nog hålla mig till vinet just nu  Tips på goda "fruktiga" vita viner ?

Ni som sparar kalorier sparar ni får dagar tidigare i veckan?? Kan man de?? Isåfall har ja tur då jag bara ätit ca 1100kcal... lite tillgodo till helgen

• Sommarnatt10

Nu fick jag till Shape up. Enligt den ska jag nu äta lite drygt 2000 kalorier om dagen. Känns jätte mycke när jag de senaste månaderna legat på 1200 vad har ni andra fått som ska hålla vikten??

• Loa

Jag tror inte du ska dricka söta viner, utan torrt vitt vin eller rött vin. 

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!