• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • Amy27

1,9 kg på en vecka. Helt okej. :)

En fråga hur gör ni när ni lagar ngn maträtt med massa ingredienser? Hur lägger ni in den/dem?
    Ikväll ska vi äta köttfärslimpa med broccoligratäng. Hur fasiken lägger jag in det??

• bonsai

Lite sent svar kanske, men jag väger alla ingredienser för sig, räknar ut kalorierna o sen räknar jag ut vad det blir totalt per 100g o sen väger jag min tänkta portion. Lite krångligt är det ju. Men jag skriver upp o sparar för nästa gång!

• bonsai

Jag vet, men vill man va fin får man lida pin! Tänk på resultatet o skit i krånglet på vägen. Det går bra!!

• Jooosie

Favoritar! Började med Shape Up för en vecka sedan med mål att gå ner från 69,9 till 60. Har redan gått ner 1,5 kg och känner att jag nog faktiskt kan lyckas den här gången!

• hallonlakrits

Har precis skaffat appen. Det är alltså okej att äta ALLT men i måttlig mängd, och detta ska man alltså gå ner i vikt av? Har kört lchf ett bra tag nu men fuskat en del så jag vill prova nåt nytt för att slippa helvetes dagarna efter man fuskat.

• bonsai

Ja så ska det funka men om man byter ut mkt av maten mot onyttigheter går det säkert långsammare. Jag tror att fördelen med att slippa ta bort sånt man gillar gör att man inte tröstäter om man mår dåligt. Om du tränar får du äta upp dom kalorierna också men man måste inte det. Kul med fler nya! Välkomna!

• bonsai
    colin2010 skrev 2012-03-18 19:09:22 följande:
    -2.4 kilo på en vecka

Herregud vilket härligt resultat!
  • bonsai
    Lajkie skrev 2012-03-19 07:26:12 följande:
    Jag hänger på här. Har kört Cambridge 2 månader

Välkommen! Vad är Cambridge? Har dålig koll på olika dieter!
Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!