• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • Snartfrueriksson

Hej jag hoppar in här.

Har försökt att gå ner i vikt flera gånger, men inget funkar :( efter ett tag laddade jag ner denna app men slarvade rätt mycket med den. Inte för ens nu har jag använt den på allvar o de verkligen funkar för mig :D äntligen ! Har gått ner 2 kilo ca på 2 veckor.

• bonsai

Välkommen! Visst är det fantastiskt att man får äta vad man vill! När man får det tror jag att man lär sig äta med måtta i stället för att vara sugen på det man inte får äta! Jag ska väga mig i morgon o hoppas på - på vågen! Vad är ditt mål o hur lång tid ska det ta? Jag har 19 veckor kvar om jag sköter mig!

• Snartfrueriksson

Ja helt underbart :D mitt mål är 75 kilo jag har 25 veckor kvar om jag sköter mig :) men egentligen så spelar de ingen roll, jag ska gifta mig i juni 2013 så bara jag har gått ner till dess så är jag glad :)

• bonsai

Grattis till gifteriet! Då har du ju verkligen en bra morot. Min morot är att slippa skämmas på stranden i sommar. Vägde mig faktiskt nyss och har gått ner 0.5 kg till!!

• Jooosie

Efter dagens vägning är mitt BMI normalt och inte överviktigt längre! :) Om jag fortsätter att sköta mig kan mitt mål nås om 16 veckor. Och jag har ju inte börjat träna ännu! :)

• Jooosie

Idag är jag sjukt sugen på en burk kall Coca Cola Zero! Jag som inte brukar dricka läsk särskilt ofta. Visst, det är 0 kcal men det känns ändå lite onödigt... Hur gör ni andra dricker ni light läsk/saft?

• bonsai

Jag dricker sällan saft o läsk men jag skulle aldrig dricka light saft/läsk då jag tycker det smakar skit! Jag sparar mig hellre till något festligt tillfälle o dricker lite riktig cola. Igår drack jag ett glas Bob hallon blandsaft i solen men innan det var det 2 veckor sen jag drack saft o innan det var det så länge sen att jag inte ens minns det. Min last är ju chips o dip. Ska försöka dippa i mini fraîche i stället för gräddfil. Äter bara olw ugnsbakat! Jätte goda o mindre fett än vanliga chips.

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!