• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • Amy27

Bonsai: samma sak här! Godissugen så det förslår!! Jobbigt.

• Makrame

Dagens tips: riskakor med smak! Man får ju äta MÅNGA! :)

• Amy27

Makrame: åh det har jag hemma. Tack!!

P.S Finns sådana med choklad oxå men det är nog liiite högre kcal

• Makrame

Haha, ja de går nog bort! Gräddfil

• bonsai
    Makrame skrev 2012-03-20 19:56:27 följande:
    Dagens tips: riskakor med smak! Man får ju äta MÅNGA! :)

Måste inhandlas!! Tack!
  • theea

Hej på er, vägde mig igår -1kg :). Har också haft lite sötsug, dock gottat mig med kesella blandat med hallon och in i frysen lite råsocker i det. smaskens som glass på kvällen. Och är jag riktigt sugen så steker jag fiberhavregryn i lite smör och häller över bär och sen smaksätter kesella med vanilj. Mums blir som paj :) oj nu sitter jag och gör mig själv sugen hehe. Tycker ni är duktiga tjejer. Ha en bra dag

• bonsai

Grattis theea! Bra tips på godsaker också! En annan fråga till er som vet! Jag har en obh nordica glassmaskin, är den vanliga glassen som man gör själv nyttigare än affärens? Jag har lyckats bli sjuk nu också. Ont i halsen o hostar.. Nåja, man behöver ju inte oroa sig för träningen i alla fall då shapeup är så bra!!

• Jenna Dark

Den är nyttigare eftersom den innehåller mindre konserveringsmedel och färgämnen osv, men kalorimässigt så kan den hemmagjorda vara mer kaloririk än den du köper i affären. Ja om du inte ändrar recepten och kör typ hermesteas i eller så.,,,

• Jenna Dark

Själv vispar jag milda vanilj visp och fryser in till dottern och ger som glass. Hon och hennes kompisar har inte känt skillnaden än, men att det är god glass har man ju fått höra. Den är smågod och inte lika onyttig som gräddglass...

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!