• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • bonsai

Waow! Själv skulle jag vilja ha en crosstrainer men jag har ju mammas spinning cykel som jag får låna.

• Dolliver
    eliten skrev 2012-03-19 17:02:23 följande:
    Idag har jag köpt ett attractband och en step up- maskin för att nå mitt mål till sommaren!
    Fråga från en okunnig - vad är ett "attractband" och hur använder du det i träning?

Ser att vi är några som tränar hemma - har ni några tips att komma med? Jag tränar som sagt på wiiet, men skulle vilja ha lite annat att byta med ibland, lite "vardagstips" från hemmet liksom
  • eliten

Attract är ett motionsband för gång och löpning, tänkte jag skulle försöka börja med intevallträning, jag har alltid varit kass på att jogga och springa men vill ändra på det. Tyvärr tror mina barn att det är Kisebergs senaste åkattraktion så jag kan inte prova sp länge de är vakna :)

Tipsar om att Coop forum har 50% på träningsmaskiner (inte det bandet tyvärr men andra) t.ex crosstrainer för ca 750kr stepup maskin för 140kr osv

• LinnV

Jag hade en crosstrainer men blev aldrig av att träna på den så sålde den och köpte gymkort istället och tränar minst 2 gånger i veckan. Min förkylning vill aldrig släppa, har varit sjuk 1,5 vecka nu. Men har iaf gått ner 2 kg och 2 cm runt rumpan på två veckor

• bonsai

När jag inte spinnar går jag promenader. Uppochhoppa hade en jättebra sida med tränings tips! Kan inte länka från min iphone tror jag.

• Jenna Dark

ok, svarar på mitt egna inlägg..det var den sidan...finns ingen annan...verkar rätt bra, men hur går det för er?
    jag räknar på...vågar dock inte väga mig eftersom jag fått för mig att magen putar ut...jag ammar på heltid men går inte ner mer av det då det tydligen blivit "standard" i min nya livsstil.

Dolliver: ursäkta min okunnighet men får man ens banta efter en GBP-operation? jag trodde att man gick ner automatiskt....måste fråga dig när jag ändå håller på...var du lika hungrig och sugen efter operationen eller gick det över i samband med operationen? Jag satt och tänkte lite på det där då jag förstått att det hjälpt många, men hur mycket blir man hjälpt om hungern och suget inte går över?!?!?
    Du kanske inte kan svara för alla, men hur har det gått  för dig?  

karma is a bitch if you are....
  • 5by5

Använde shape up några veckor men har slutat med det. Kände att jag blev helt besatt av vad jag fick äta och inte äta. Gick väl ner nått kg men det var inte värt det.

Nu utesluter jag de flesta kolhydraterna istället (lite pasta när jag ändå ska träna känns ok) och byter ut några måltider mot bars (som iofs innehåller väldigt mycket kolhydrater).
    Försöker äta mycket grönsaker, ägg och kesella. Tränar 3 gånger i veckan.

Har 4 kg kvar till målvikt men är rätt nöjd men vad jag väger nu så det behöver inte gå fort (och skulle jag bygga muskler av vikten så stannar jag gärna där jag är).

• Jenna Dark

5by5: vAd vill du få sagt med ditt inlägg? vi gör ju samma sak men är lite smått besatta av kaloriräkning. alla är olika men här har vi iaf en sak gemensamt, och det är shapeup.

• bonsai
    Jenna Dark skrev 2012-03-20 13:33:53 följande:
    uppochhoppa.se/ är det den? en blogg????

Tack! Det var den jag menade. Jag är inne i en svacka nu. Godis sugen hela tiden.. Äter minipiller o får sällan mens men det skulle inte förvåna mig om jag skulle ha haft det nu. Äter dock inget mer än jag får kalorimässigt men inte bra att byta godis mot mat.. Hoppas det går över snart! I bloggen finns ju bra tips på att få bort gravid magen. Väg dig du så du vet om du behöver äta mindre kalorier ändå. Jag har ju problem med min våg men jag står still på 77.5 i alla fall. Ska väga mig på fredag igen!
Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!