Solstråle0001 skrev 2012-07-21 09:54:25 följande:
Banditqueen: är det nu på semestern du fått ett "osunt förhållande till alkohol"? Om det har pågått ett tag och är svårt att komma ur tycker jag du ska ta tag i det och söka hjälp innan du försöker gå ner i vikt

Men om det bara är ett semesterproblem kanske du ska bestämma en dag då du får ta ett glas vin.
Hur många kcal ska du äta? Om du får många kcal över kanske du ska äta något mer mål mat, kanske det kan hjälpa suget efter alkohol.
På sätt och vis. Slutade skolan (är 22 år) i februari och då började det så smått, sen har det eskalerat så att säga. Det är alltid sent på kvällen som suget kommer. Jag tror att en stor del av att jag dricker beror på tristess och ångest över ekonomi. Nu ska jag förmodligen börja plugga igen i typ september, så det är verkligen hög tid att jag slutar. Och det här med vikten ger mig verkligen motivation, har alltid varit naturligt smal och kunnat äta vad jag vill, tills nu! Har inte insett hur mkt kalorier det faktiskt är i alkohol, spelar ingen roll om man dricker det med lightläsk eller whatever, det är själva spriten som innehåller mest. Eftersom jag aldrig haft problem med vikten har jag aldrig haft nån aning om hur mkt kalorier olika saker innehåller, så den här appen har verkligen öppnat mina ögon.
Slutar dricka IDAG. Ska hålla det till MAX två gånger i veckan, och då helgen. Har 978 kalorier att äta om dan, ska gå ner 1kg i veckan. Ska ta stöd av denna tråden. Vet att jag kan klara det, även om vissa dagar kommer att vara tuffa.