• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • MiaIa 90
    Tant Groda skrev 2012-07-21 15:54:41 följande:
    Miala: klart du kan gå ner mer än0,5 kg/veckan, men jag vill att du ska vara med på att det inte är det mest optimala för kroppen.
    Förstår hur det är att längta efter pluset, vi är nog inne på vårt 6e år nu. Men det är inte för pluset jag går ner utan för mig själv.
    Jag kör också gratisvarienten och man kan ändra inställningarna på profil. Fick också i början att jag skulle äta 2000 kcal men de kommer gå ner lite mer på vågen snart.
    Oj 6år vad jobbigt:/ har ni fått göra utredning och allt?
    Här väntar vi på att de ska bli september så man får gå till läkaren.
    Men då ska jag gå in och ändra de gör man de själv eller ställer den om sig själv sen?

• Tant Groda

Vi ska starta vår ivf på onsdag utredning och allt är gjort. Tror det står spara i ena hörnet. Det finns något ställe man kan skriva in hur mycket man vill gå ner i veckan. Kolla runt lite. Inget kan hända, men märker tydligt var man får vara och inte får vara

• MiaIa 90
    Tant Groda skrev 2012-07-21 16:38:45 följande:
    Vi ska starta vår ivf på onsdag utredning och allt är gjort. Tror det står spara i ena hörnet. Det finns något ställe man kan skriva in hur mycket man vill gå ner i veckan. Kolla runt lite. Inget kan hända, men märker tydligt var man får vara och inte får vara
    Ska kolla upp de tack för tippset.
    Vad skönt att ni kommer i gång med IVF hoppas de blir bebis snart:). 
  • Solstråle0001

Banditqueen: 978 kcal är väldigt lite. Tror shapeup rekommenderar minst 1200 kcal... Jag hade dött om jag inte åt mer men alla är ju olika

• banditqueen
    Solstråle0001 skrev 2012-07-21 21:53:29 följande:
    Banditqueen: 978 kcal är väldigt lite. Tror shapeup rekommenderar minst 1200 kcal... Jag hade dött om jag inte åt mer men alla är ju olika
    Jag vet inte riktigt vad som är lite och mycket, men jag har satt på att jag vill gå ner 1kg i veckan, och då landade jag på det. Idag har jag ätit en kyckling (utan skinn) med sallad (med tomat, gurka, majs) och det landade på 160 kalorier. Klarar mig på det, sover ganska länge eftersom jag är arbetslös just nu. Så jag har ganska mkt kvar. Dricker jag alkohol börjar jag dock gå över sträcket.
  • MiaIa 90

Gud i dag låg man över sträcket som jag skulle äta för,nya tag i morgon hoppas de kommer gå bättre.
    Men de här med maten är inte lätt när man blir bjuden på mat.
    Jag har ju svårt för pasta och potatis:/. 

• Tant Groda

Miala: blev din dag godkänd eller den blev ett icke godkänd? Blev den grön så är det ok. Nu i början är det svårt att hitta hur man ska äta och vad man ska äta för att hålla sig mätt.

Banditqueen: tycker det låter som du äter alldeles för lite. Risken är att det stjälper mer än det hjälper. Se iaf till att få i dig alla dina kalorier, så kommer du bli piggare och orka mera (gladare också?). Vet ju inte hur mycket du rör dig men motion är en väldigt viktig del när man går ner i vikt.

• MiaIa 90
    Tant Groda skrev 2012-07-22 05:59:53 följande:
    Miala: blev din dag godkänd eller den blev ett icke godkänd? Blev den grön så är det ok. Nu i början är det svårt att hitta hur man ska äta och vad man ska äta för att hålla sig mätt.
    Blev inte godkänd i dag de blev rött:/. Men bara att ta nya tag och kämpa vidare. 
    Ska nog börja med några pulver i morgon,har jätte mycket kvar från när jag drack de sist. 
Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!