• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • Solstråle0001

Tillbaka på min målvikt igen trots mycket synder. Väger 0,5 mer än jag gjorde några veckor tidigare men det gör inte så mycket. Kommer fortsätta äta 1600 kalorier för då gör det inte så mycket om man överskrider något. 1935 som jag skulle äta för att bibehålla var väldigt svårt att hålla.

Bra tips med piggelin! Gillar inte inglass egentligen men om man är riktigt sugen är det inte så mycket kalorier.

• bonsai

Isglass överhuvudtaget är snålt på kalorier! Fruktsallad är också vansinnigt gott o med en liten skvätt vanilj yoghurt på blir det rena drömmen! Mums!!

• EmeNo11

Har haft två mindre bra veckor nu. Men vikten har iallafall gått neråt om än bara 0,5 kg. Märks att sambon jobbat mycket övertid. Bara kommit iväg två gånger till gymet och båda gångerna har jag blivit alldeles snurrig så att jag inte kunnat fortsätta. Det blir inte mycket motion hemma heller då ena hunden bara får gå 2 km om dagen :/ ja ja det tar vi igen när gubbens övertid är över :)

• Veronica76

Hej!

Gör er sällskap! Jag är inne på v 2 med shape up appen och fick -1 första veckan och får se vad som händer denna vecka.

Har 5,5 kg som ska bort och satsar på både mat och träning, men främst maten.
    Blev verkligen en väckarklocka att regga allt man äter, trodde ju jag åt bra innan.
    Men icke.... helt sjukt vad man stoppar i sig, men nu när man har koll är det lättare att stå emot. Hoppas jag bara inte blir helt 'hjärntvättad' och inte unnar mig något.

Har kört måltidsersättning i form av Allevo på lunherna för annars har jag svårt att få 1600 kcal att räcka till under dagen då det lätt bär iväg per måltid fastän man inte tycker man äter så mkt.

• Solstråle0001

Har kommit på en isglass jag gillar och det är twister. Tror det är lite sorbet i och pyttelite gräddglass eller nåt. Köpte en låda med minitwister och det är 45 kcal per glass. Mums!

Såg förresten att man kunde scanna streckkoden nu när man uppdaterat appen. Ännu lättare att använda appen!

• sunnydays

Jag har haft en jätte dålig helg, kalas och middagar varje dag så inte räknat alls. Varken Fredag, Lördag eller idag. Men bara ta nya tag imorn.
    Har ingen koll på vikten alls, men har skaffat batterier till vågen nu så imorn blir det dags för "domen" så jag kan göra en riktig profil på appen. Den här veckan vart lite mer av tjuvstart, ja iaf fram tills helgen kom Skäms
    Hur mycket räknar ni med att gå ner i veckan?

• EmmaE86

Idag är det nystart för mej!!! Fem veckors semester är slut och har under den tiden inte ens öppnat appen, och resultatet av det och dessutom mycket, mycket god mat, godis och alkohol vart plus 2,5 kilo!! Så arg på mej själv men nu är jag jätte taggad att ta tag i kalorierna igen!!!

Uppdaterade appen och vart glatt överraskad att man kan scanna streckkoder nu! Det är kanon bra ju!!

• sassus

Är det bara på betalversionen man kan scanna? Eller hur hittar man det?

• Solstråle0001

Nej det finns på gratisversionen också. När du valt vilken måltid du ska äta finns det mellan sök och favoriter

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!