• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • s fia

Finns de fler än jag som har svårt att fylla ut kolhydraterna? Jag fyller allt som oftast proteiner o fett till full "nivå" men brukar ha många gram kvar på kalorierna innan ja får grön stapel... jag brukar få dricka juice för att inte överskrida proteinet.... tycker det är svårt att hitta mat som innehåller enbart kolhydraterna...

Har ni förslag på vad  man kan fylla ut med, som bara innehåller kohlhydrater? 

• Solstråle0001

Jag brukar få för mycket protein och alldeles för lite kolhydrater men jag tycker inte det är så viktigt så länge det funkar och jag går ner i vikt. Skulle inte fyllt ut med juice om jag inte var sugen på det förstås.

• bonsai

Jag bryr mig inte om staplarna utan bara kalorierna. Brukar inte heller komma upp i kolhydraterna.

• RockaTot

Samma här, lågt med kolhydrater men skulle jag välja att äta ex mer pasta skulle jag ju inte kunna äta nån frukost eller ja nått annat innan kalorierna skulle vara fyllda för länge sedan. Finns det några kolhydrater med lite kalorier liksom??

• RockaTot

Förresten kan ni synka programmet på er mobil och platta , ni som har? Jag får programmet i båda men ser inte vad jag fyllt i i plattan. Irriternade för jag behöver återställa mobilen titt som tätt..

• sunnydays

Hej,
    Ny här på fm, men hoppar gärna in i den här tråden.
    Använt shape up förut, men kört på nytt sen i Måndags. Har inte skött mig under sommaren Skäms
    Håller mig på underskott tills på Fredag för både Lördag och Måndag kommer bli syndardagar. Så då blir iaf snittet bra.
    Min räddning när jag är sugen på något är Piggelin. Bara 55 kcal så fyllt upp en låda i frysen Skrattande

• Lizzie
    RockaTot skrev 2012-07-25 12:36:21 följande:
    Förresten kan ni synka programmet på er mobil och platta , ni som har? Jag får programmet i båda men ser inte vad jag fyllt i i plattan. Irriternade för jag behöver återställa mobilen titt som tätt..
    synkningen går av sig själv mellan datorn och mobilen iaf, men annars så kan man ju gå in i shapeup-appen och synka på egen hand.
  • RockaTot

Men

Lizzie skrev 2012-07-25 22:08:57 följande:
    synkningen går av sig själv mellan datorn och mobilen iaf, men annars så kan man ju gå in i shapeup-appen och synka på egen hand.
    Jag har ex bara använt mobilen, så ville jag få historiken med i plattan men det gick inte, såg från nu och framåt men inte det som varit. Gör du det?
Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!