• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • Veronica76

Tjoho! -1,3 kg denna vecka. Sen den 15/7 då jag startade med shape up så har jag tappat -2,5 kg, känns härligt!
    4,5 kg var till målvikten!

Veckan som gick så var jag väldigt duktig på att motionera, hoppas på att vara flitig även denna vecka.

Jag kör med påsluncher, dvs Allevo för tillfället. De dagar jag inte gör det så har jag väldigt svårt att hålla mig inom tänkt kaloriintag. Så äter för mycket det har man gjort trots att man tyckt att man ätit bra mat.
    Så det är väl inte så konstigt att man har en del kilon att gå ner.

• Sommarnatt10

Nu har vi varit hos mamma o pappa i drygt en vecka! Jag tror inte jag har gått upp så mycket (låg ju dessutom 3kg under min målvikt) Jag som varit supernoga med mat o mellanmål var 3e timme o att inte äta för sent känner att magen är ur form. Känner mig svullen o osmal. För mycket bröd till frukost, fika varje dag o middag för sent på kvällen inte konstigt att magen säger i frTänk att den vänjer sig så fort...

• Sommarnatt10

Nu har vi varit hos mamma o pappa i drygt en vecka! Jag har varken använt app el våg. Jag tror inte jag har gått upp så mycket (låg ju dessutom 3kg under min målvikt) Men jag som varit supernoga med mat o mellanmål var 3e timme o att inte äta för sent känner att magen är ur form. Känner mig svullen o osmal. För mycket bröd till frukost, fika varje dag o middag för sent på kvällen inte konstigt att magen säger i från. Dessutom har jag varken sprungit el gått, hur snabbt tappar man kondition o hur snabbt jobbar man upp den ingen??

Tänk att den vänjer sig så fort...nästan så jag längtar till baka tillvardagen utan semester, men det innebär slut på mammaledigheten o det känns tråkigt.

Men kommer helt klart köra en omgång till när jag börjar jobba. Dels för att få magen i ordning o dels för att få in rutinerna igen. Sen gör det inget om jag går ner lite till. Hade 67 som mål men tänkte lägga mig på 65 så man har några kg att röra sig med. Men jag rasslade ju ner till 64 innan semestern o det kändes riktigt bra så ska ner dit (om jag gått upp) igen o kanske nått kg till. Så kan jag ha 65 som ny smärtgräns :) Har alltid sagt att 75 är min maxvikt det har fungerar. Så ska försöka ställa om huvudet till 65 nu.

Jag tänkte ju köra striktare på veckorna o fritt (med förnuft) på helgerna... Det var någon mer som skulle göra det, vem? Har du testat? Har det fungerar?

Hoppas ni har en skön semester o njuter av lite extra mat, fika, glass osv nya tag i augusti!!!

• EmmaE86

Lite skönt att höra att det är flera som inte bryr sig så mycket om att räkna när det är semester!

Sommarnatt10: jag tycker konditionen kommer tillbaka på en vecka om man kör hårt igen!

Jag ska oxå börja jobba igen nu efter lång mammaledighet och det känns jobbigt men samtidigt skönt att komma in i alla rutiner igen, även om det ställer höga krav på min disciplin, jobbar på bageri. Där blir frukosten med nybakat bröd inte alls samma som jag ätit på länge.
    Ska köra järnet nu fram till jobb starten och hoppas jag kommer vara klar då!

• Solstråle0001

Jag räknar kalorier ungefär varannan dag nu på semestern.. Det går sådär kan man väl säga Imorgon åker vi bort och kommer bo på hotell några nätter och då kommer jag inte räkna alls. Det finns ju inget godare än hotellfrukosten!

• Solstråle0001

Nån som vet hur många kalorier 33 cl 6% starkcider är? Kan inte hitta det nånstans. Är egentligen bara vindrickare men det står en flaska rosecider hemma som jag ändå tänkte dricka. Någon?

• Solstråle0001

Jag undrar lite hur kroppen funkar egentligen... Nu har jag gått ner ett kilo den senaste veckan så jag väger 61 som jag gjorde precis innan semestern Men jag har bara skött mig 2-3 dagar, de övriga dagarna har jag syndat rejält och fått i mig mer än 2000 kcal. Jag borde ju ha gått upp i vikt. Jag har inte heller tränat något...
    Är det bara vätska man lägger på sig och tappar? Och visst magen var ju ganska tom när jag vägde mig eftersom jag åt lagom igår... Brukar alltid väga mig innan frukost för övrigt. Fattar inte riktigt hur det funkar ibland...

• romlen

Ojojoj... Här är det bara att börja om efter en vecka på scoutläger i Frankrike där det enda som serverades var vitt ris, vita baguetter, pasta, chips till lunch, brieostar, chokladkakor till mellis mm mm...

Sitter nu på tåget på väg hem på tåget och det ska bli sååå skönt att komma in i "vanliga" matrutiner igen

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!