Solstråle0001 skrev 2012-08-01 08:32:15 följande:
Jag undrar lite hur kroppen funkar egentligen... Nu har jag gått ner ett kilo den senaste veckan så jag väger 61 som jag gjorde precis innan semestern

Men jag har bara skött mig 2-3 dagar, de övriga dagarna har jag syndat rejält och fått i mig mer än 2000 kcal. Jag borde ju ha gått upp i vikt. Jag har inte heller tränat något...
Är det bara vätska man lägger på sig och tappar? Och visst magen var ju ganska tom när jag vägde mig eftersom jag åt lagom igår... Brukar alltid väga mig innan frukost för övrigt. Fattar inte riktigt hur det funkar ibland...
Hur mycket ligger ditt grundbehov på?
För även om du nu missköter dig flera dagar i veckan så ska det ju ändå rätt mycket till för att gå upp (7000kcal/kg) så det är nog som så att du snittar på det grundbehov du har så du ligger kvar på samma vikt och går varken upp/ner. Vilket är jättebra om du hittar balansen = )
Och även om man inte tränar under semestern så brukar man röra sig en hel del ändå som man inte tänker på!
Eller så krävs det helt enkelt mer slarv under längre tid för att det ska visa sig som sagt 7000 kcal extra är ju rätt mycket.... eller iaf när dom ska bort!
Tog en lång cykeltur på dagen till å från jobb (ca 4 mil) och det brände ca 1100 kcal tog ca 2 timmar, på kvällen mumsade jag på popcorn och det tog mig väl ca 20 min att svulla i mig 600 kcal.....