• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • bonsai
    Solstråle0001 skrev 2012-07-30 15:20:38 följande:
    Usch idag har jag varit hungrig hela dagen! Kommer nog överskrida mina kalorier

Försök att ät bättre kalorier hela tiden så du får äta mer, tex knäckebröd i stället för mjukt bröd, keso i stället för ost, lättprodukter i stället för vanliga, mindre fett i övrigt o mindre socker osv. Man lär sig snabbt vart man kan tjäna kalorier så man blir mättare.
  • bonsai
    EmmaE86 skrev 2012-07-30 07:35:25 följande:
    Idag är det nystart för mej!!! Fem veckors semester är slut och har under den tiden inte ens öppnat appen, och resultatet av det och dessutom mycket, mycket god mat, godis och alkohol vart plus 2,5 kilo!! Så arg på mej själv men nu är jag jätte taggad att ta tag i kalorierna igen!!! Uppdaterade appen och vart glatt överraskad att man kan scanna streckkoder nu! Det är kanon bra ju!!

Hej! Här har det varit ungefär samma fast mest pga sjukdom som lett till bristande engagemang.. Har bara gått upp 1.5 kg men börjar jobba nästa vecka och då kör jag igen!!
  • Solstråle0001

Bonsai: tack för tipsen!

Idag har jag "unnat" mig en digital matvåg! Har hållit på med en icke digital över ett halvår. Jag brukar alltid räkna att det väger lite extra men nu vet jag ju exakt.

• ElinGBG

Själv har jag inte räknat på tre veckor, då min bästa vän bott här och jag har haft "semester" med henne ;) iaf gått ner 0,7 kg, bättre än inget! Imorgon blir det ny rivstart både med träning och kost :)

• humlan1234

Jag har inte registrerat min mat i appen på flera veckor. Har semester och med det kommer ju mer umgänge med vänner, god mat, vin och desserter. Trots detta har jag lyckats ligga kvar på samma vikt. Jag har till och med gått ner några hekto. Jag är väldigt förvånad men så klart supernöjd. Jag har gått ner 18 kg sen februari så det gör inget om jag inte går ner något över semestern innan jag tar de sista kilona. Förbränningen måste verkligen kommit igång ordentligt i kroppen.

• RockaTot
    humlan1234 skrev 2012-07-30 22:59:30 följande:
    Jag har inte registrerat min mat i appen på flera veckor. Har semester och med det kommer ju mer umgänge med vänner, god mat, vin och desserter. Trots detta har jag lyckats ligga kvar på samma vikt. Jag har till och med gått ner några hekto. Jag är väldigt förvånad men så klart supernöjd. Jag har gått ner 18 kg sen februari så det gör inget om jag inte går ner något över semestern innan jag tar de sista kilona. Förbränningen måste verkligen kommit igång ordentligt i kroppen.
    Kommer förbränningen i gång av att gå ner i vikt och blir effektivare? Nyfiken, har inte tänkt att det är så utan förbränning enbart är beroende av vad man gör åt och hur mycket muskler man har typ. Inte att maten kan påverka förbränningen, kan den?
Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!