• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • bonsai

Igår började jag räkna igen. Det är ju väldigt lätt när man har sina vanliga rutiner igen! Det konstiga är att det var så lätt att börja igår men så svårt på semestern. I morgon blir det kantarellsås o grillat för jag hittade massor med kantareller i skogen idag. Mums! Får bli på matlagningsgrädde. Idag blir det schnitzel. Måste tömma frysen lite så nu tar vi det som finns. På torsdag får det bli lax i ugn tror jag.

• ElinGBG

Idag har jag på mig mina favoritjeans för första gången på ett år! Vilken härlig känsla, och allt som krävdes var drygt 6 kg, vet ju inte hur mkt jag tappat sedan förra veckan Tungan ute. Får njuta nu, för tanken är ju att de ska bli förstora igen då jag fortfarande har 16 kg att tappa!

• sunnydays
    ElinGBG skrev 2012-08-07 13:17:45 följande:
    Idag har jag på mig mina favoritjeans för första gången på ett år! Vilken härlig känsla, och allt som krävdes var drygt 6 kg, vet ju inte hur mkt jag tappat sedan förra veckan Tungan ute. Får njuta nu, för tanken är ju att de ska bli förstora igen då jag fortfarande har 16 kg att tappa!
    grattis till jeansen! Underbar känsla att komma i favorijeansen :)
  • bonsai
    ElinGBG skrev 2012-08-07 13:17:45 följande:
    Idag har jag på mig mina favoritjeans för första gången på ett år! Vilken härlig känsla, och allt som krävdes var drygt 6 kg, vet ju inte hur mkt jag tappat sedan förra veckan . Får njuta nu, för tanken är ju att de ska bli förstora igen då jag fortfarande har 16 kg att tappa!

Grattis! Vad skönt att komma i gamla kläder. Jag har ca 13 kg kvar att tappa.
  • ElinGBG
    bonsai skrev 2012-08-07 20:40:29 följande:

Grattis! Vad skönt att komma i gamla kläder. Jag har ca 13 kg kvar att tappa.
    Ja verkligen! När jag började med shapeup hade jag bara ett par slitna byxor kvar som passade, nu passar nästan alla igen då det är det senaste årets vikt som försvunnit hittills :)

Skönt att det inte bara är jag som har en bit kvar, då blir jag inte ensam här inne sedanTungan ute
  • romlen

GRATTIS Elin!!!

Själv börjar "allvaret" imorgon. Då ska jag bli supernoggrann med appen igen.
    Börjar lite smått idag

• seafree

Har hållit på i 4 veckor nu... -3,7kg är super nöjd! Jag har börjat gå 6km/dag, men det ställer till det med kcal. Hur ska jag göra? Ska de ätas upp eller kan de skippas? Antar att det viktigaste är att äta minst 1200 kcal, eller? Hur gör ni?

• Fannypack

Åh, får man hänga på? Jag har just börjat med shape up!

Hur vet ni hur mycket ni äter? Väger ni all mat? 

• romlen

Härligt FannyPack! Välkommen!!
    Jag vägde precis all mat i början men nu har jag lärt mig en del utantill så numera väger jag inte allt

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!