Hej! Är ny här i tråden så delar med mig av mitt lilla dilemma jag behöver hjälp med... Kanske någon av er som känner igen sig? :)
Började med shape up club för ca en och en halv månad sedan. Innan dess hade jag kört med lchf och gått ner ca 5 kg. Sedan jag började med shape up har jag knappt märkt någon skillnad ALLS! Vad jag har hört och läst ska det ju inte spela någon roll vad man äter, bara man räknar kalorierna över dagen. Men kan det kanske spela roll ändå? Vissa dagar kan jag vara relativt onyttig och äta kanske ett ordentligt mål mat, och sedan naturgodis/godis eller annat sött. Aldrig i groteska mängder dock. Majoriteten av dagarna äter jag givetvis minst 3 mål om dagen, men jag äter väl i princip något sött varje dag. Grejen är den att det ALDRIG överskrider begränsningen kalorier trots det (förutom 1-2 dagar under helgen då det ändå jämnar ut sig när jag inte ätit för alla mina kalorier tidigare i veckan), ändå ser jag ingen förändring på vågen och det känns inte som att jag sett skillnad på mina mått heller. Egentligen inte sedan jag började.
Jag har inte varit så duktig på att träna på sistone. Vet inte heller hur mycket av min dagliga motion jag ska räkna in. Jag har valt medelaktiv (med ett annat ord), har ett stillastittande jobb men är ute med hundar osv annars, går en del. Det är tänkt att jag ska tappa ett halvt kilo i veckan men när jag vägde mig igår vägde jag 3 kg mer än jag gjort senaste tre månaderna... Väger mig vid samma tidpunkt och jag har inte tränat överdrivet mycket så det kan vara muskler. Känns ju helt orimligt! Går ju på ett kaloriunderskott och fyller inte ens ut alla mina kalorier varje dag.
Känner mig så förvirrad :/ Tack för att du orkade läsa igenom!
(Kan tillägga att jag inte är överviktig, jag är väldigt kort och liten i kroppen så vill hamna på en "drömvikt" som ligger kring 55 kg eller lite under. Väger just nu 60 kg efter de här extra 3 kilona som kommit)