• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • eliten

Min mål är vårt bröllop 14juli!
    Jag dricker lightläsk eller smaksatt mineralvatten när jag känner för det, är jag sötsugen kan jag ta en burk pepsi max, 0kcal och jag känner att jag unnat mej något gott så det är bra för mej!

• theea
    wildlife skrev 2012-03-23 07:23:52 följande:

Jag har gått upp 500 gr Rynkar på näsan

Säkert vätska..du kanske ska ha ägglossning eller mens snart? Jag går upp nästan 2kg vid både mens och ägglossning. 
  • bonsai

[quote=64126233][quote-nick]wildlife skrev 2012-03-23 07:23:52 följande:[/quote-nick]Jag har gått upp 500 gr [/ Ojdå! Det blir säkert bättre vid nästa invägning! Du kanske har byggt muskler? Själv har jag blivit lurad av appen ända sen jag började att ett glas lättmjölk är 2 kalorier när det faktiskt ligger på 80!! Inte ok! Jag har alltså dragit över på kalorierna varje dag med ca 160 kalorier! Grrrr vad arg jag blir! Nu extra kollar jag allt mot dreamfix!

• LinnV

Bonsai - 2 kalorier? skriver jag in 1 glas mjölk med 1% fett står det 113 kalorier?!

• bonsai

Jag vet. Jag hittade lättmjölk i appen där det står att 1 glas var 2 kalorier. Jag har aldrig vägt eller mätt upp mjölken men häromdagen upptäckte jag att om jag vägde mjölken kom en HELT annan kalori mängd upp. Dreamfix är en kaloriräknare på nätet. Om ni undrar på tex chips på skriver ni kaloriräknare chips på Google o då finns dreamfix sidan med massor med saker. Litar mer på den, så ibland dubbel kollar jag där.

• eliten

Jag har vägning på fredagar och har gått ner 0,5kg, låter lite men det är enligt min plan så det känns bra, på helgerna äter jag oftast lite godis för det blir så tråkigt annars :)

• bonsai

Jag äter också godis eller chips men skriver allt i appen. Hur gör ni?

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!