Jag känner igen det där med att äta sötsaker, så fort vi har de hemma så har jag jättesvårt att motstå, jag bakar även jättegärna o har ja bakat måste ja ju oxå provsmaka ,eller hur?
Varannan vecka bor mina två största barn hos oss då blir de att man bakar lite o barnen äter lördagsgodis os.v... förra veckan va jag så sugen att ja inte ens klarade av att sitta jämte o höra när de åt godiset... jumla sötsug...
Denna veckan utan barnen är lättare....
Jag försöker oftast äta stora portioner så att jag känner att jag blir mätt... oftast blir de kyckling lax eller tonfisk.. antingen sallader... eller så tycker ja om potatis,rödbetor och morötter i ugnen, egengjord tzatsiki på lätt turkiskyoughurt, o sen lite kyckling o isbergssallad ,tomat,majs ogurka, ibland fetaost 3%.... Jag gör ofta blomkålsris till rätter som t.ex korvstoganoff, lax o skagenpanna, där jag ivanligafall skulle ha tagit pasta eller ris. När vi gör tacos här hemma skippar jag chipsen o brödet o äter den som en tacosallad... jag försöker även laga sån mat som jag verkligen gillar... för att ha något gott o se framemot...
Ibörjan när jag använde shapeup-appen så tyckte jag det var jätte krånlgit om jag t.ex skulle göra en kycklingpaj o veta vilken typ av kycklingpaj jag skulle välja ,, de skiljer juh mycket i kcal... så när jag väl gör något som inte finns med... brukar jag ta ett recept på tasteline.se... jag tilllagar en paj för t.ex 4pers... sen ändrar jag på deras hemsida och får fram vad en portin innehåller... då kan ja lätt klicka i mina kcal... o även laga samma mat till familjen utan att de blir fel