G0thicca skrev 2012-08-13 10:39:26 följande:
Jag har förstått att många här inne försöker hålla sig sig från att äta upp de "intjänade" kalorierna man har tränat bort. Men hur hårt håller ni individuellt på det? För läser jag i shape ups egna forum är det många som äter upp det antalet kalorier de ska äta, samt för de som är intjänade. Att det helt enkelt är en bonus som gör det hela roligare och mer givande! Men just här inne känns det som att man nästan fuskar ifall man äter upp för de intränade kalorierna...
Ibland kan jag tråkigt nog känna (just för att man vill kunna känna sig lite oberoende ibland av vad man stoppar i sig) att jag tappar motivation till träning ifall jag inte får äta av de kalorier jag får tillbaka efter träning, samt att man kan blir ju hungrig och behövs ju givetvis energi när man gett sig av med en massa. Men om ni märker av att man kanske till och med stannar/står stilla av att äta upp dom intjänade kalorierna kanske jag bara ska skita i de kalorier jag får tillbaka?
Intressant att höra hur ni tänker :) Min situation: äter ofta upp hälften av det jag tränat bort. Inte jämt om jag enbart promenerat dock, samt beroende på hur hungrig jag är givetvis. Hungern/suget styr ju allt!
Oj, har inte haft en tanke på att INTE äta upp träningskalorierna. Jag har alltid tränat mycket och det funkar helt enkelt inte för mig om jag är hungrig. Personligen tror jag att det är bättre för både hälsa och självförtroende att vara vältränad och behålla några extrakilon än att gå ner i vikt genom att dra ner på maten så att man inte orkar.
Däremot försöker jag passa mig för att panikäta stora portioner för att jag är hungrig efter träningen, utan känna efter hur mycket jag behöver istället (vilket alltid är mindre än vad ögonmåttet säger att jag behöver).