Fannypack skrev 2012-08-13 10:54:54 följande:
Oj, har inte haft en tanke på att INTE äta upp träningskalorierna. Jag har alltid tränat mycket och det funkar helt enkelt inte för mig om jag är hungrig. Personligen tror jag att det är bättre för både hälsa och självförtroende att vara vältränad och behålla några extrakilon än att gå ner i vikt genom att dra ner på maten så att man inte orkar.
Däremot försöker jag passa mig för att panikäta stora portioner för att jag är hungrig efter träningen, utan känna efter hur mycket jag behöver istället (vilket alltid är mindre än vad ögonmåttet säger att jag behöver).
Nej jag har inte heller det! Tanken har slagit mig när jag läst runt här och att många påvisar att man går ner snabbare i vikt om man skippar att äta för de intränade kalorierna. Det bör väl visserligen stämma, men tränar man hyffsat hårt måste man ju tillsätta energi. Dessutom är man ju lite gottegris ibland, och då känns det ju bra att utan samvete kunna unna sig ;)
seafree skrev 2012-08-13 11:23:14 följande:
Jag tränar för att det är kul plus att jag kan "lyxa" till det med en god youhurt eller annat gott som jag inte skulle haft kcal till annars

Men jag äter inte upp dem om jag inte är hungrig eller sugen på något.
Igår blev det lite väl många intjänade kcal dock och kunde inte äta upp dem. (tränade intervall i 30min + promenad 45min + Zumba i 1,5h det blev tot 1515kcal)...kunde inte äta upp alla
Okej! Då tänker du som jag :) blir lätt lat i tänket. Har t.ex. inte hållt igång med träningen på ett tag sedan jag började om igen i helgen just för att jag blir lat när jag "ändå går ner av att sitta på ändan men att äta rätt antal kalorier". Att man inte äter upp alla man tjänat in är ju en sak, inte ofta man har ett behov av att äta så många som du tjänade in igår t.ex. :)
Men skönt att fler tänker som jag!