• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • tinis
    Fannypack skrev 2012-08-14 13:43:18 följande:
    Jag har också undrat över den funktionen i Shape Up, som visar hur man ligger till för andel fett/kolhydrater/protein. Den ser mer ut att gå efter den klassiska tallriksmodellen, än LCHF, om man säger så.... Jag ligger i stort sett alltid för högt i fett och för lågt i kolhydrater enligt den, och då är jag inte alls någon LCHF:are! (Men har dragit ner på pasta, för det känns inte bra). Kan man stäla om den? Ni som kör aktivt låg kolhydratskoster, hur ser den ut för er?
    Jag får också högre fett än kolydrater! Jag är försiktig med pasta, potatis, ris o bröd men kör in GI eller LCHF. Men det ska gå att ändra dom "spalterna" om man går in på hemsidan tror jag.
  • EmeNo11

Jag har ställt om mina, kolhydraterna har jag på 20 %. Gjorde det via hemsidan så tror inte det går att göra på appen.
    De säger ju att kolhydrater binder vatten och att kroppen lättare tar åt sig det än fett. För mig funkar det så, har jag ätit mycket kolhydrater en dag väger jag mer nästa dag.

Här har vi fortfarande semester, men vägde mig förra söndagen och när vi kom hem från Gotland i söndags vägde jag lika mycket. Jag är nöjd då jag ätit precis vad jag velat och inte tänkt alls på kalorier. De långa promenaderna i Visby gjorde susen :)

• Solstråle0001

Måste bara få skryta för någon!!!! Skryter väldigt sällan för de jag känner, men för okända är det okej (lite jante lag kanske?)
    Jo det jag skulle säga var i alla fall att min korta tajta jeanskjol jag använde för 7 år sen då jag var vältränad och smal passar äntligen!!! Kroppsformen är visserligen annorlunda nu. Lite sladdrig och småtjock men skit samma Har provat kjolen så många gånger och den har inte gått över höfterna ens. Så i morgon kan jag ha den på mig till jobbet! Jag vill aldrig mer bli tjock!!!!

• sassus

Nån som brukar poppa egna popcorn? Hur lägger ni in det? Finns ju en uppsjö av popcorn att välja mellan i listan, men jag tycker inget känns passande.

• Fannypack
    Solstråle0001 skrev 2012-08-14 22:27:43 följande:
    Måste bara få skryta för någon!!!! Skryter väldigt sällan för de jag känner, men för okända är det okej (lite jante lag kanske?)
    Jo det jag skulle säga var i alla fall att min korta tajta jeanskjol jag använde för 7 år sen då jag var vältränad och smal passar äntligen!!! Kroppsformen är visserligen annorlunda nu. Lite sladdrig och småtjock men skit samma Har provat kjolen så många gånger och den har inte gått över höfterna ens. Så i morgon kan jag ha den på mig till jobbet! Jag vill aldrig mer bli tjock!!!!

Wohooo! Heja dig! 
  • ElinGBG

Bara ner 0,3 kg denna vecka, men magen är tung och hård så ett toabesök hade kanske ändrat på det ;)

• tinis
    ElinGBG skrev 2012-08-16 06:32:22 följande:
    Bara ner 0,3 kg denna vecka, men magen är tung och hård så ett toabesök hade kanske ändrat på det ;)
  • tinis
    Solstråle0001 skrev 2012-08-14 22:27:43 följande:
    Woho!!
  • tinis

Jag är förvirrad!! Jag har ställt in på att äta 1200 kcal om dagen o min vanliga träning ger ca 400 kcal minus . Men ska jag äta upp till 1200 ändå, blir inte det 1200+ 400 isånna fall? Eller ..Ojoj va virrig jag blir :P

• Tant Groda

Tinis: det gör man lite som man vill. Tror tanken är att man ska äta sina träningskalorier, men det behöver man inte. Jag registrerar inte alltid mina träningskalorier i shapeup! Bara när jag tränat extra hårt.

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!