• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • bonsai

Jag har bestämt mig! Idag ska jag unna mig allt jag vill ha. Jag har hållt stenhårt på kalorierna i över en månad nu o idag vill jag bara njuta. En dag i månaden kan man väl få det?

• eliten

Lite olika jag har inget problem med att slarva eller överstiga på helgen, ibland orkar jag inte skriva upp det heller..

• bonsai

Här har det blivit många extra kalorier idag. I morgon blir det som vanligt igen. Man kan inte ha kul varje dag!

• eliten

Nä inte varje dag men emellanåt, annars hade det varit menlöst!

• bonsai

Absolut men jag måste vara försiktig så jag inte hamnar tillbaka där jag var. Man har ju alltid en bra ursäkt att äta något gott;)

• eliten

Jo.. Jag har en illvillig blivande make med som tycker att jag är såååå fin som jag är och att vi ska äta glass istället för att jag ska träna ;)
    Inte hjälpsamt!

• bonsai

Hmm inte bra! Min sambo är inte heller så hjälpsam. Han äter glass nästan varje kväll. Men nu i halsont tider finns det ju inget som lindrar bättre än isglass.

• Lurifixen

Gick in med 88kg i Fredags förra veckan. Var onyttig hela helgen, så i Tisdags drog jag igång. 
    Promenader och äta rätt ( har fuskat med en kebabtallrik en dag, dock inom kalorimängden)

Igår vägde jag 86.2 tänkte att det nog var för att jag inget ätit än då.
    IDag väger jag 86.1-86.2

Så troligen har jag väl gått ner nästan 1.8 kg på EN vecka Glad 

Så jädrans glad! Så otroligt glad.. Vilken bra start. 

• eliten

Tänkte att jag skulle skippa träna idag för jag har massa att fixa till middagsbjudning ikväll men efter att min 3åring tittat på mej och frågat: mamma varför har du så stor rumpa? Så fick det bli 30 min på motionsbandet :)

• bonsai
    Lurifixen skrev 2012-03-24 09:05:25 följande:
    Gick in med 88kg i Fredags förra veckan. Var onyttig hela helgen, så i Tisdags drog jag igång.  Promenader och äta rätt ( har fuskat med en kebabtallrik en dag, dock inom kalorimängden) Igår vägde jag 86.2 tänkte att det nog var för att jag inget ätit än då. IDag väger jag 86.1-86.2 Så troligen har jag väl gått ner nästan 1.8 kg på EN vecka   Så jädrans glad! Så otroligt glad.. Vilken bra start. 

Grattis! Visst är det skönt! Själv tog jag på mig ett par jeans idag som jag inte har kommit sen jag köpte dom! Detta trots fusket igår!
Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!