• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • eliten

Och jag har med blivit krasslig så jag kan inte träna, känns så typiskt, just när jag tagit tag i träningen så går det en vecka och nu är jag hostig och måste stå över..

• Amy27

Mensen hade jag förra veckan.
    Jag äter Wasas rågknäcke och pyttelite Lätta. Å inte var det några stora mängder, jag hade ju typ noll matlust.
    Fan.

• eliten

Kan ju fortfarande vara vätska eller liknande, om du bara ätit lite knäckebröd så kan du inte gått upp i vikt på riktigt, ge det en vecka och väg dej igen.

• bonsai

Min tanke också, eller så har du ätit för lite så kroppen har lagrat på sig fett i stället? Väg dig när du är frisk i stället. Det blir bra när du börjar äta som vanligt o kan röra lite på dig!

• Amy27

Tack tjejer. Jag hoppas också det är vätska men jag tror att du har rätt bonsai. Kroppen ställde förmodligen om till svältläge....

• MissNewIdentity

Hej!
    Jag tänkte också hänga på här, om det går bra :)
    Jag registrerade mig på Shape Up idag och ska gå ner  mina 11 envisa graviditetskilon innan 1 oktober. (Är 156 cm lång och nuvarande vikt 65 kg). 
    Kul att läsa om alla som det går så bra för Skrattande 

Gör om, gör rätt.
  • JessicaPersika

Någon som har tips på kalorifattig mat? Gärna recept också. Jag har nyss börjat är inne på andra dagen och är hungrig som ett djur! 
    169cm 82kg målvikt 70kg!
    Har ätit LCHF en månad och där åt man ju ganska mycket och jag har ätit ganska stora portioner så detta kommer att bli tufft=) 

• bonsai

Välkomna!! Tips på mat: jag väljer lätt produkter ( inte light ) för då kan man äta mera. Hårt i stället för mjukt bröd till frukost. Till lunch äter jag lättfil, havrefras, banan eller annan frukt. Äter två mellanmål med frukt eller smörgås och sen äter jag vad jag vill till middag bara mindre portion. Man är hungrig i början när man krymper magsäcken. Nu har jag köpt riskakor med ostsmak att mätta mig med ibland. Inte så många kalorier men mättande. Keso är gott o mättande. Har inga recept på nyttig mat utan äter husmanskost på vardagarna o lite grillat, tacos o sånt på helgen. Äter bara mer grönt och mindre sås o kolhydrater tex. Lycka till med era mål!

• bonsai
    Jenna Dark skrev 2012-03-27 23:36:16 följande:
    Bonsai: vad snygg du är! Och trevlig är du också...! (avis, avis,avis... ;)

Haha, VAR menar du väl! Lägg på 30 kg så kanske du förstår hur jag ser ut nu! Men tack så mkt för komplimangerna! Du är också väldigt trevlig! Jag ska lägga upp en bild på hur jag ser ut nu så fort jag har tillgång till datorn!
Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!