• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • Girle

Hej tjejer! Jag hakar gärna på här. Jag har några kilo kvar sedan förra graviditeten som jag äntligen tänkte få bort (lillen är ett år nu, så det finns inga ursäkter!). I våras körde jag Lchf och tappade 4 kg, 2 av dem har kommit tillbaka och eftersom jag lyckades bra med viktklubb (ab) mellan barnen känner jag att shape up är en bra lösning. Är 175 cm, väger 72.2 kg och vill ner till 68. Jag tänkte ha vägdag på torsdagar. Mitt dagliga intag ska ligga på 1445 kcal.

En fråga: måste man äta upp sina träningskcal?

• Girle

Amy: tack då vet jag. Man får ju äta en massa om man ska fylla upp min redan generösa kvot + träningskvoten

• LinnV

Åhh jag måste börja äta mer. Ska äta ca 1400 men idag har jag bara fått i mig 900. Annars brukar jag ha mellan 200 - 400 kalorier kvar även om jag inte tränat. Men har krympt magsäcken så pass mycket nu att jag inte får i mig nåe mer. Kanske fler mellanmål isf.. har ni några bra tips?

Jag har inte gått ner så antar att kroppen lagrar istället..

• Boomsan

Hej,
    Jag började med denna appen igår tack vare denna tråden så tack för det :)
    Ska inte äta mer än ca 1300 kcal/dag. Hur ligger det till för er?
    Tycker för övrigt att det är en bra app och den har redan hunnit chocka mig med hur mycket kalorier vissa saker innehåller som man faktis trodde var nyttigt som vindruvor.. 

• eliten

Jag ska med äta 1317 det funkar bra, nyttiga dagar och måltider kan landa på 800kcal/dag då är det svårt att inte slå till på en chokladbit på kvälllen :)

• Girle

Linnv: varför inte satsa på något som har mkt kcal fast inte tar så mkt utrymme, typ avocado eller nötter?

• bonsai

Välkomna alla nya!! Kul att fler hittar hit. Vet inte om jag skrev det tidigare, men vägde mig i morse o trots att jag inte följt appen sen i fredags pga sjukdom så låg jag kvar på samma vikt som förra veckan. Det känns bra i alla fall. Den här febern o halsen släpper inte så jag äter det jag orkar göra o en o annan isglass på kvällen när halsen är som värst. Vill faktiskt bli frisk nu så jag orkar fortsätta!! Jag ska äta 1245 kalorier om dagen egentligen. Vet inte exakt vad jag ligger på nu. Kom igen allihopa!! Hur många veckor har ni kvar? Jag har 19 v kvar till 60 kg.

• s fia

Hej hej! Hittade precis denna tråden o tänkte att de vore kul att följa med Jag har precis börjat använda mig av appen, i måndags.. Än sålänge går det bra att följa kalorimängden... Ska hålla mig till 1200kcal om dagen.. Mitt mål är att gå ner från 62.8kg till ca 55kg... Väntar med spänning på första vägningen... Se om appen gjort någon nytta

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!