• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • lampan

Hej!!
    Googlade på shape up oct jaguar börjat med denna för en vecka sedan, tyckte att det lät som om ni hade så trevligt här inne så jag bestämde mig för att registrera ett konto och hoppa in! :) Jag har inte någon stor övervikt i sig som jag vill bli av med, snarare lite "bekvämlighetsvikt" som smugit sig på långsamt under ett och ett halvt års tid. Vilket jag egentligen inte upptäckte försen jag skulle ut och köp nya byxor och jag var två storlekar större! Kom som en lite smärre chock. Det gick upp för mig att det är just så man börjar och kände att om jag inte tar tag i det kommer jag bara öka. Så- min startvikt i förra veckan låg på 61,5 kilo och när jag vägde mig veckan efter (i går) var jag nere på 60,8 kilo. (-ca1 kg) Det står att jag kan  nå min målvikt 56 kilo inom 7 veckor. Skynda långsamt! :) Anna

• bonsai

Välkommen Anna! Visst har vi trevligt här:) skönt med sju veckor! Tänk om jag hade gjort nåt åt situationen för så många kg sen:) nåja, jag är i alla fall på väg!

• lampan

Bonsai, jättebra att vara på g! Det blir inte lättare (i dubbel bemärkelse) ju längre man väntar :) Jag tycker dock att detta känns roligt och peppande! Härligt att se att andra jobbar på samma sätt för att nå sina individuella mål. TÄNK ändå - de dagar det känns lite trögt och man inte riktigt har energin så ger man sig lite jävlar anamma på det och vet att man är på rätt väg. Det är annars någonting som jag märkte förra gången jag skulle komma i bättre form- att just de tröga "trötta" dagarna är de jobbiga (det klart att de ÄR) MEN det jag ville säga var egentligen att jag på en gång "beskyllde" att jag höll på att gå ner i vikt för detta (och fick för mig att jag blir nog piggare om jag äter liiite till..) - vilket är HELT FEL. För de dagarna kommer när man INTE försöker gå ner i vikt också men då hittar man någon annan anledning för att man är just trött och hängig. Denna insikt fick i alla fall mig att sluta stoppa i mig massa strunt bara för att jag kände att jag var trött :)

• lampan

och ni får ursäkta mig för att jag postar rena uppsatser det första jag gör här...

• bonsai

Ingen fara! Kul med lite läsning tycker jag! Idag fick jag på mig mina jeans ju! Dom är ju lite slappa nu! Tittade på gamla bilder på min normal vikt för 6 år sen.. Kanske lite väl smal på en del bilder men det var ju så lätt med kläder!

• lampan

Grattis!! Bra jobbat! Hur lång tid har du tills du når din målvikt?

• bonsai

19 veckor säger appen. Men jag har fuskat hela helgen nu när jag är sjuk. Jag har absolut tänkt mig för o inte över ätit men inte räknat kalorier alls. Det får bli nya tag när jag mår bättre. Men jag är inte orolig den här gången. Jag ska ju klara det den här gången. Dessutom kommer jag börja träna igen så fort jag blir frisk, har inte kunnat det på två veckor nu.

• bonsai

Så här har jag sett ut större delen av mitt liv. dock vill jag inte bli riktigt så smal igen. Här vägde jag under 50 kg men 60 är kanske lite bättre för mig.
  • Amy27

Åh vad ledsen jag blir!

Jag har varit sjuk några dagar, haft väldigt lite matlust och ätit typ lättfil, några knäckemackor (bara smör), frukt, kaffe och vatten typ.
    De flesta människor brukar ju gå ner i vikt när de är krassliga, min dumma kropp gör tvärtom!! Jag har gått UPP nästan 1,5 kg!!!
    Jag är praktiskt taget tillbaka där jag började för snart tre veckor sen. Allt det jag kämpat för har nästan försvunnit på tre futtiga dagar.

• bonsai

Stackars dig! Du har inte mens då? För då brukar man samla på sig vätska. Man ska passa sig för smör. Väg noga för det innehåller brutalt mkt kalorier.. Vilket knäckebröd äter du? Jag tar rutknäcke. Det är 35 kcal per bit. Jag har feber nu också o jag har inte orkat bry mig om att väga något sen i fredags. Vågar inte tänka på vad det kommer stå på vågen om ett par dar.,

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!