Hej!
Får man hänga på? Jag upptäckte shapeup så sent som i förrgår, så igår var min första dag. Då misslyckades jag totalt, men insåg iaf hur galet mycket en del grejer innehåller.
Jag är 1,72 lång o väger 77 kg. Har egentligen ingen aning om vad min "riktiga" målvikt är. Innan graviditeterna var jag för smal och efter gick jag aldrig ner igen, så jag har aldrig haft min trivselvikt. Vilket ju också gör det svårare för mig. Jag var van vid att kunna äta vad som helst, men nu kan jag inte det längre men skallen har lite svårt att förstå det.
Jag har lagt målvikten på 70 så får vi se hur jag känner mig när jag är där. Det är ju ingen stor övervikt jag har och att just gå ner kilona är egentligen inte det viktigaste för mig. Jag vill att det ska ske långsamt, så jag snarare byter till hälsosammare vanor än bantar. Jag har lagt det på -0,5 kg i veckan och ska då äta 1700 kcal. Aktivitetsnivå normal/medel eller vad det nu stod. Hur kan jag få äta så mkt när jag efter att ha läst igenom tråden ser hur så många får äta så mkt mindre? Ändå verkar många ha ett relativt långsamt tempo...
Med shapeup hoppas jag framförallt på att få hjälp att banka in lite sundare vanor i mig. Jag har egentligen hyfsad koll på hur man bör göra, men att sen göra det är en annan femma...