• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • eliten

Ja och nu har jag bakat foccacia till soppan.. Jaja mycket soppa och lite bröd så blir det en god och bra middag

• bonsai

Mm va gott! Vi åt blodpudding, bacon, smörstekta äpplen med kanel o potatisbullar. Ingen favo hos mig direkt. Åt bara en skiva blodpudding o en skiva bacon o sylt o morot.. Men dottern o sambon älskar det!

• LinnV

Vi åt blodpudding till lunch, fick en chock hur mycket kalorier det var. Får se om den utan socker kanske är lite nyttigare. Jag är så udda att jag älskar blodpudding med mormors lingonsylt och rå rivna morötter..

Har ingen egen våg så väger mig när vi är hos svärföräldrarna. Trodde inte jag gått ner eftersom jag inte minskat i cm men har sen 8 mars gått ner 2,4 kg

Tack för idéen om mer kaloririka mellanmål! Jag älskar avokado så får börja äta det lite oftare nötter tål jag tyvärr inte..

• bonsai

Ja det är många kalorier men eftersom jag inte gillar det blir det inte så mycket!! 2,4 var ju bra jobbat! Jag måste bli frisk nu så jag kan gå ut o gå o spinna bort lite kalorier! Jag ska äta något gott i morgon till middag. Kan bara inte bestämma om det ska bli tacos eller grillat? Eller schnitzel? Mumsigt blir det i alla fall! O chips kanske det blir? Får se i morgon!

• eliten

Jag hade invägningen idag och jag fortsätter följa målet! Känns riktigt bra för jag unnade mej VÄLDIGT mycket förra helgen, äter LITE godis varje dag och har inte kunnat träna en sekund pga förkylningen.
    Det känns som viktminskningen kommer hålla i längden när jag äter lite dom jag vet att jag kommer göra sen ändå.
    Mycket fikande och glass på sommaren men det funkar ju om man tänker sej för och inte tar för mycket av allt!

• Girle

Eliten: härligt att det går bra! Ja, jag tror att nyckeln till att lyckas är att förstå att om man planerar ex en brakmiddag kan man inte äta marmeladmackor till frukost. Det måste ju gå jämt ut varje dag. Jag kan det i teorin men är inte alltid så disciplinerad i praktiken.

• bonsai

I kväll blir det tacos! Nu har dottern oxå blivit sjuk o jag har fått ögon inflammation. Igår festade jag loss på lite vindruvor på kvällen när jag blev godis sugen. Lite bättre än godis i alla fall. Jag vill bli helt frisk nu för jag är så taggad av alla nya! Jag vill nå mitt mål nuuuuuuuuuuu!!!

• Mama Mia

Hej!

Får man hänga på? Jag upptäckte shapeup så sent som i förrgår, så igår var min första dag. Då misslyckades jag totalt, men insåg iaf hur galet mycket en del grejer innehåller.

Jag är 1,72 lång o väger 77 kg. Har egentligen ingen aning om vad min "riktiga" målvikt är. Innan graviditeterna var jag för smal och efter gick jag aldrig ner igen, så jag har aldrig haft min trivselvikt. Vilket ju också gör det svårare för mig. Jag var van vid att kunna äta vad som helst, men nu kan jag inte det längre men skallen har lite svårt att förstå det. Jag har lagt målvikten på 70 så får vi se hur jag känner mig när jag är där. Det är ju ingen stor övervikt jag har och att just gå ner kilona är egentligen inte det viktigaste för mig. Jag vill att det ska ske långsamt, så jag snarare byter till hälsosammare vanor än bantar. Jag har lagt det på -0,5 kg i veckan och ska då äta 1700 kcal. Aktivitetsnivå normal/medel eller vad det nu stod. Hur kan jag få äta så mkt när jag efter att ha läst igenom tråden ser hur så många får äta så mkt mindre? Ändå verkar många ha ett relativt långsamt tempo...

Med shapeup hoppas jag framförallt på att få hjälp att banka in lite sundare vanor i mig. Jag har egentligen hyfsad koll på hur man bör göra, men att sen göra det är en annan femma...

• LinnV

Mama mia - välkommen!

Jag är bara 160 cm lång och väger 63,2 kg så min kropp behöver inte så mycket kalorier om jag ska gå ner i vikt.. jag började på 67 så är på god väg till 60 som är min målvikt.

Vi har tänkt skaffa ett till barn snart, ska börja försöka i maj så vill inte väga för mycket, nog jobbigt med en graviditet ändå..

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!