• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • bonsai
    eliten skrev 2012-03-28 21:39:45 följande:
    Jag har 7v kvar :)

Jag vill oxå ha 7 v kvar!! Grattis!!
  • bonsai
    s fia skrev 2012-03-28 21:46:46 följande:
    Hej hej! Hittade precis denna tråden o tänkte att de vore kul att följa med Jag har precis börjat använda mig av appen, i måndags.. Än sålänge går det bra att följa kalorimängden... Ska hålla mig till 1200kcal om dagen.. Mitt mål är att gå ner från 62.8kg till ca 55kg... Väntar med spänning på första vägningen... Se om appen gjort någon nytta

Du kommer märka skillnad snabbt! Framför allt på själva kalori räkningen. Många överaskningar har man fått! Men nyttigt att lära sig vad man stoppar i sig. Jätte kul att du har hittat hit! Lycka till!
  • Girle

God morgon!
    Bonsai: tack för välkomnandet! hoppas du. Får bli frisk snart. Inte roligt att vara dålig.

Jag har fem veckor kvar enligt appen (målet är -0.6 kilo/vecka) men det beror på att jag rekordstartade med -1.6 första invägningen. Tror inte att det kommer att gå i rasande fart resten av tiden.

• bonsai

Kul med ett sånt stort minus!! Ja nu orkar jag inte vara sjuk längre. 38.5 i temp fortfarande o jätte förkyld o hostig. Får gå till läkaren i morgon igen om jag inte är bättre då.. 19 veckor känns ganska länge när man ser era veckor. Men det är betydligt kortare än jag har varit tjock!

• Girle

Bonsai: bra tänkt där! Det gäller att lära dig att äta för livet.

• Amy27

Bonsai: jag har över 20 veckor kvar. Men jag gillar din inställning för det är precis som du säger mindre tid än man varit överviktig.

• bonsai

Ja visst är det en bra inställning! En del tänker bara på hur lång tid det tar att gå ner i vikt o ger upp snabbt men det har tagit dom flera år att komma upp i den vikten. Då tycker jag snarare att 19 veckor är en kort period av mitt liv att gå ner i vikt. Sen är ju kampen absolut inte över för att man når sitt mål, det gäller ju att kämpa för att stanna där också. Bullmorsan: jag har varit inne o kikat på din blogg! Ska göra en hel del av dina smarriga grejer o bjuda på. Kan tänka mig att det blir extra svårt när man har en sån delikat hobby!! Men ge inte upp. Det gäller ju bara att lära sig att äta med måtta!

• eliten

Ja man får ju göra det. Svårast är nästan att stå emot för mycket nybakat bröd på frukosten. På jobbet äter jag oftast äggviteomelett till frukost och det är ju väldigt lite kalorier..

• bonsai

Nybakat bröd är livsfarligt, särskilt med massor med bregott på!

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!