• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • bonsai

Välkommen! Jag är 163 cm lång o väger 77 kg nu o ska ner till 60 som det ser ut nu. Mängden kalorier beror nog på hur hög övervikt man har. När jag sen är nöjd o bara vill behålla vikten får jag nog äta fler kalorier. Nu får jag äta 1245 vilket är väldigt lite! Men även om jag är hungrig ibland försöker jag äta mättande saker med lite kalorier i. Det tar ett par dagar att lära sig appen på ett smidigt sätt men snart lär man sig vad saker innehåller så man inte behöver väga varje del av frukosten tex. Lycka till!

• Girle

Hej mama Mia! Jag är 175 cm och väger just nu 71.1, ska ner till 68 och ska minska 0.6 kg/v och får äta 1576 kcal/dag. Jag tror att anledningen till att du får äta så mkt är för att du inte ska gå ner så snabbt. "vanlig viknedgångsrekommendation" är ju 0,5-1 kg/v. En vanlig kvinna som inte ska gå ner i vikt rekommenderas ju peta i sig 2000 kcal på en dag. Där är ju du 300 back. Lycka till!

• bonsai

Jag börjar bli frisk!!! I morgon börjar jag räkna kalorier igen så det blir ordning på torpet!!

• s fia

hej hejj   Idag kunde jag inte hålla mig.. o var tvungen att ställa mig på vågen... är inne på min sjätte dag med shape up... o den visade glädjande nog -1,8kg... så nu känns det extra taggande att fortsätta Har ni uppdaterat till Gold? Jag planerar alltid in morgondagen,redan dagen innan så jag vet vad jag ska äta o kan då ändra, trixa lite med gram o.s.v så de stämmer med procenten... men de blir lite krångligt för jag får ta en dag så långt bak som inte är ifylld o sen flytta fram allt till rätt dag... hade varit smidigare om man kunde fylla i rätt dag även om man gjorde de i förväg

• Jenna Dark

Här har glädjen uteblivit. Jag har varit sjuk ett par dagar och ätit gröt, nyponsoppa och druckit varm the. Trots detta väger jag mer nu än innan....det måste bero på något annat....kanske att jag legat i sängen i snart en vecka....
    Borde kanske ha bokfört alla mucoagin halstabletter jag proppat i mig...

• Amy27

Jenna Dark: precis som jag då.
    Äntligen är jag bättre och imorgon får jag börja om från början....

• bonsai

Inte kul för oss som varit sjuka. Men nu tar vi i igen! Tänk inte bara på vågen, man kan känna på kläder o se också. ----------------------- Jag har gratis versionen av shapeup. Den täcker mina behov. Skulle dock vara skönt att lägga in måndagarna i förväg då jag börjar tidigt. Men annars är jag nöjd!

• eliten

Jag uppdatera för en vecka sen, jätteskönt att slippa leta allt som ska läggas in.
    Min första friska dag idag blev 30min intervall på motionsbandet.

• Mama Mia

Jag har ju nyss börjat, men har än så länge gratisversionen. Ger det ett tag så jag kan känna efter vad jag tycker om appen i längden först. Än så länge är den kanon! Det är ju roligt att lägga in saker man ätit o gjort Om jag sen märker att jag "behöver" mer funktioner så kanske det blir en uppgradering...

• eliten

Man behöver ju inte men det blir enklare när man kan kopiera mer och spara plus att man kan lägga in flera mått och se hur man går ner.
    Jag väger nu 56,5 kg låter ju skitlite men jag är inte smal så jag ska nog fokusera mest på att hå ner i cm och omvandla fett till muskler och det syns ju inte på vågen!

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!