• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • Girle

Jag har uppdaterat min App, med en månad på test. För mig är det smidigt att lägga till hela måltider eftersom jag ofta äter samma till tex frukost. Jag gillar också att jag kan skriva in saker i förväg (om inte annat för träningmotivationen, imorgon har jag skrivit in 45 min bodypump som ger 505 bonuskcal, det skulle kännas supermotigt att ta bort den, alltså MÅSTE jag träna )

• Amy27

Äntligen frisk!!!
    Jag vägde mig imorse och jag har gått upp ett halv kilo under sjukdomstiden så det var inte så farligt som jag trodde. :)
    Jag har också köpt guld medlemskap, en månad bara för att testa och kanske ge mig ännu mer motivation.
    Hur gör ni när ni lägger in hela måltiden?

Ikväll ska jag testa zumba i grupp för första gången ( jag har kört lite hemma själv framför youtube) och jag är nervös.
    Inbillar mig att alla är smala och kan alla stegen och så kommer jag dallrig och lätt okoordinerad.

• Girle

Amy: träningspepp till dig, det kommer att gå super! Med guld kan du lägga in hela måltider under mina saker, mina recept

• Mama Mia

Blä! Nu mår jag illa och har lite ångest.

Mitt sätt att hålla godisätandet på en vettig nivå är att alltid ha min favoritchoklad (mörk) hemma, så jag kan ta 2 bitar när suget kommer. Så är det bra med det sen. Men när jag skulle hämta min choklad nu, så var den slut! A hade smockat i sig alltihop utan att tala om för mig att det var det sista! Fick panikkänslor (faktiskt) och det enda jag kunde tänka på var hur jag skulle få tag på godis. Och då var inte 2 bitar mörk choklad nog längre. Det blev till att vispa ihop äggulor o socker o nu har jag moffat i mig 300 kcal istället för 100, och mår illa o har Ågren för att jag gjort det. Det vanliga för mig nu skulle vara att ta en promenad till affären när Lilleman vaknat och inte bara fylla på mörk-choklad-lagret utan även köpa en massa andra onyttigheter som jag skulle stoppa i mig under em/kvällen. Med att skriva detta hoppas jag på att kunna motstå det den här gången :-/

• Amy27

Girle: tack!!

MammaMia: du fixar det! Du kommer inte handla massa onyttigheter!!
    P.S Göm chokladen nästa gång!

• bonsai

Hej! Va kul att få läsa många inlägg sen man var inne igår! Idag är jag på banan igen med appen. Dock får träning vänta då jag hostar jätte mkt så fort jag får upp temp! Jobbar på förskola så det är en hel del fart på dagarna! Klart vi stöttar varandra till att motstå frestelser! Göm som sagt sånt som ni vill ha i nödfall:)

• Amy27

Nu är jag hemma från Zumban.
    Sjukt kul men sjukt jobbigt!! Å det tar ett tag att lära sig stegen.....men jag ska dit på måndag igen!!

• LinnV

Jag, eller min dotter egentligen min dotter, har massa godis hemma.. har haft kalas så har massa fika i frysen. Men jag har klarat att låta bli! Har inte ens smakat när de andra fikat. Woho, ibland går det att stå emot!

Däremot lyxade vi till det med lax med gräddsky och potatis ikväll blev 400 kalorier. Hehe..

• MissNewIdentity

Jippie, första invägningen idag! (Startade för en vecka sen.) 
    Bara -1kg på vågen, men -5 cm på midjemåttet! Känns fantastisk, hoppas bara att det håller i sig nu.... 

Gör om, gör rätt.
  • bonsai
    MissNewIdentity skrev 2012-04-03 07:55:11 följande:
    Jippie, första invägningen idag! (Startade för en vecka sen.)  Bara -1kg på vågen, men -5 cm på midjemåttet! Känns fantastisk, hoppas bara att det håller i sig nu.... 
    Gör om, gör rätt.

Grattis! Visst känns det bra! Kilon är som sagt inte allt! Jag har inte mätt mig tyvärr men kanske skulle börja med det!
Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!