• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • Dolliver

Gud vad duktiga alla är - oavsett sjukdomar, kalaslockande kakor, chokladbrist, etc, så tycker jag att alla här verkar vara riktiga fighters! Att erkänna ett problem, att våga skriva om att man fallit - det är strongt och det är först efter ett erkännande som man kan ta tag i saken och börja om igen, lära sig av sina misstag.

Igår hade jag ett riktigt genombrott, jag är så stolt så jag spricker väl snart.. Var på ett Fuego-pass på Friskis & svettis och jag klarade att hänga med hela timmen! Har inte dansat sen jag var i 18-års-åldern (är snart 33), då jag gick på aerobic tre-fyra ggr i veckan. Har velat gå jättelänge, men inte vågat visa mig bland andra. Igår var det svägerskan som lockade med mig och jag ska definitivt gå fler ggr! Shit, vad kul det var! Och man var så upptagen med att försöka hänga med i alla steg och svängar så där fanns inte tid att spana in andra - vilket ju var det jag var rädd för, att folk skulle glo på "elefanten på dansgolvet"..

Blir vägning ikväll tror jag, lite spänd då jag inte var särskilt duktig på kaloriräkningen under helgen, hade kalas för tre av barnen och ja, jag bakar ju. En hel del. *suck* Och gott är det. Meeeeen, det blir bara att ta tag i saken igen!!

• Mama Mia
    Dolliver skrev 2012-04-03 09:49:09 följande:
    Gud vad duktiga alla är - oavsett sjukdomar, kalaslockande kakor, chokladbrist, etc, så tycker jag att alla här verkar vara riktiga fighters! Att erkänna ett problem, att våga skriva om att man fallit - det är strongt och det är först efter ett erkännande som man kan ta tag i saken och börja om igen, lära sig av sina misstag.

Igår hade jag ett riktigt genombrott, jag är så stolt så jag spricker väl snart.. Var på ett Fuego-pass på Friskis & svettis och jag klarade att hänga med hela timmen! Har inte dansat sen jag var i 18-års-åldern (är snart 33), då jag gick på aerobic tre-fyra ggr i veckan. Har velat gå jättelänge, men inte vågat visa mig bland andra. Igår var det svägerskan som lockade med mig och jag ska definitivt gå fler ggr! Shit, vad kul det var! Och man var så upptagen med att försöka hänga med i alla steg och svängar så där fanns inte tid att spana in andra - vilket ju var det jag var rädd för, att folk skulle glo på "elefanten på dansgolvet"..

Blir vägning ikväll tror jag, lite spänd då jag inte var särskilt duktig på kaloriräkningen under helgen, hade kalas för tre av barnen och ja, jag bakar ju. En hel del. *suck* Och gott är det. Meeeeen, det blir bara att ta tag i saken igen!!

Tummen upp till allt du skrev!
  • Juni Juli Augusti

Hejsan!!

Härligt åh läsa alla inlägg :). Har roat mig med de under dagen, när tillfällen har funnits. Började själv med shapeup i söndas och är verkligen supertaggad!!! 1,63 lång åh skrev in mig på 79,6kg. Har två söner, en på 2 år åh minstingen på 2,5 mån. Har satt upp 10kg på 12 veckor, då en hel vecka semrtser i göteborg väntar. Sen är de åh ta tag o resten... Men de tar vi då :D.

• Chaklata

Har höllt på med shape up i 3 veckor nu och gått ner 3,5 kg känns helt underbart att de ger resultat! Snart nått min målvikt skönt inför semestern så keep it up all

• bonsai

Gud va kul att vi är så bra o aktiva och att vi kommer lyckas med shapeup! Kom igen allihopa! Idag gick jag en långsam promenad på 20 min. Kändes sådär, tappade rösten när jag kom hem o fick ta Ipren o bafucin. Får nog hålla mig lite till. Inte kunde jag leka tjuv o polis på förskolan heller. Lite svårt att låta bli att springa i den leken. Så fort jag får flås kommer hostan.

• Mama Mia

Wow! Vilken känsla! Hemma från träningen, ätit allt jag behöver för dagen. Knappar in mina siffror och har en massa kalorier över! Räknar och väger upp en rätt så rejäl näve vingummin och inser att jag för första gången verkligen kan äta det med riktigt gott samvete, för jag kommer fortfarande ha lite marginal kvar t o m. Det godaste godiset jag ätit på länge...

• bonsai

Mamma Mia: visst är det härligt när man FÅR äta det man suktat efter! Ja jag blir galen snart. Tvär täppt i näsan varje morgon, hostar massor med slem o ont i halsen på kvällen. Ska det aldrig sluta? Jag vill ju verkligen kunna träna i påsk så jag kan äta allt jag vill. Är jag fortfarande sjuk då så tänker jag äta ändå! Hela släkten kommer hit o firar. Inte kul att titta på när dom äter. Jag får ta igen det efter i så fall men jag hoppas på det bästa!

• LinnV

Jag tror jag tar en paus med kalori räkning. Vi ska åka bort idag i 5 dagar och bo hos min moster! Kommer tänka på vad jag äter och hur mycket men kan inte räkna med att alla ska äta annan mat för att jag vill, vi blir 9 personer där över helgen..

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!