• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • Dolliver
    LinnV skrev 2012-04-04 09:00:24 följande:
    Jag tror jag tar en paus med kalori räkning. Vi ska åka bort idag i 5 dagar och bo hos min moster! Kommer tänka på vad jag äter och hur mycket men kan inte räkna med att alla ska äta annan mat för att jag vill, vi blir 9 personer där över helgen..
    Tror det är en bra idé! Jag gör också så om vi ska bort på något speciellt och jag anser att det är sunt att även kunna släppa kaloriräkningen ett tag (men ändå tänka på hur och vad man äter) eftersom det inte blir mycket bättre av att det blir en fix idé. Är man sjuk, ska bort eller annat speciellt så är det helt ok att inte räkna. Tycker jag.

Synd om er som fortf är sjuka, inget kul alls och det blir så motigt med mat & träning. Hoppas ett härligt vårväder drar över oss, ger mer energi och ser till att alla baskelusker försvinner dit pepparn växer!

Jag tränade ju Fuego för första gången i måndags... och jag trodde ju för tusan att man skulle bli "belönad" när man varit så duktig.. Men nädå, här kom träningsvärken som ett brev (läs: fet räkning) på posten. Jisses vad jag har ONT! Det värker fan i varenda liten muskel, från öronens fäste ner till lilltån. Men visst, det är samtidigt en skön känsla eftersom jag vet att det är utav något bra.

Om jag inte hinner inom tråden de närmsta dagarna så önskar jag nu er alla en riktigt GLAD PÅSK!
  • bonsai

Glad påsk på dig med! Vad är fuego för något? Jag saknar gym ibland men har inte tid. Vill inte ta tid från min dotter och jag bor två mil från närmsta gym så jag orkar inte åka dit när hon sover. När hon blir äldre kanske jag kan åka efter jobbet ett par dagar i veckan för då är hon vaken när jag kommer hem.

• bonsai

Fast allra mest saknar jag hästlivet med hela konceptet. Bättre träning finns faktiskt inte. Vägde inte ett gram över 50 kg så länge jag hade häst och var sjukt stark o vältränad. Men har tyvärr inte råd längre.

• MissNewIdentity

Dags för 8 km löpträning, sen ska jag unna mig en smakig Bolognese med färsk pasta och lite parmesan Skäms

Gör om, gör rätt.
  • Girle

God morgon! Såg att mitt inlägg inte riktigt kom fram igår. Jag skrev iaf att barnen åkte iväg på påskresa med mormor och morfar och jag och sambon åker till Amsterdam imorgon, första vuxensemestern sedan 2007. Jag kommer nog inte använda Appen och kcalräkningen aktivt under resan, jag fyller dessutom år i helgen- då blir det ju tårta! Jag ska dock försöka tänka lite smart i mina val och inte bara goffa.

Idag är det Invägning, -0,3 blev det idag, inte så mycket kanske (det borde bli 0,6 minus enl App) men på de två veckorna jag har hållit på är det -1.9 vilket är superbra! Har dessutom ett besök av fröken röd, och då är man ju lite extra svullen.

Hur går det för er andra? Hur ofta väger ni er?

• bonsai

Jag har vägt mig varje fredag. Nu har jag ju fått feber igen så nu skiter jag i appen lite till. Blir så deppig när jag inte kan träna bort påsk mat o godis så jag satsar på att börja med appen igen när jag är helt frisk. Lycka till i påsk allihopa! Kram på er!!

• stinabj

Hejsan!

Vad roligt att jag hittade denna tråd!

Jag har kört Shape-Up i 6 månader och har gått ner 20 kilo. Jag har en del sjukdomar i kroppen som gör det svårt att träna, så jag har gått ner detta helt utan träning.

Jag tycker att denna app är underbar och det är inte så svårt att hålla mängden kalorier om man bara tänker efter. Någon borde få Nobelpris! Flört 

• bonsai
    stinabj skrev 2012-04-05 10:58:14 följande:
    Hejsan!  Vad roligt att jag hittade denna tråd!  Jag har kört Shape-Up i 6 månader och har gått ner 20 kilo. Jag har en del sjukdomar i kroppen som gör det svårt att träna, så jag har gått ner detta helt utan träning.  Jag tycker att denna app är underbar och det är inte så svårt att hålla mängden kalorier om man bara tänker efter. Någon borde få Nobelpris!  

Wow!! Nu fick jag verkligen en gnista mitt i sjukdomstiderna!! Stort grattis till dig!! Jag ska verkligen ge järnet så fort jag är frisk igen. Du är min nya hjälte!
Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!