• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • stinabj
    bonsai skrev 2012-04-05 11:35:30 följande:
    Wow!! Nu fick jag verkligen en gnista mitt i sjukdomstiderna!! Stort grattis till dig!! Jag ska verkligen ge järnet så fort jag är frisk igen. Du är min nya hjälte!
    Jag hejar på dig!

Ett bra tips från mig är att byta ut sås och dylikt mot Philadelphia. Finns många goda smaker på runt 11 % fetthalt. Att ta en klick av det till köttet blir väldigt lite kalorier, men är toppengott!  Skrattande
  • bonsai
    stinabj skrev 2012-04-06 14:08:30 följande:
    Jag hejar på dig!  Ett bra tips från mig är att byta ut sås och dylikt mot Philadelphia. Finns många goda smaker på runt 11 % fetthalt. Att ta en klick av det till köttet blir väldigt lite kalorier, men är toppengott!  

Tack för tipset! Så fort jag är feberfri tar jag nya krafter. Har 38.7 idag. Hela släkten är här också. I morgon ska jag ta igen mig o vila.
  • eliten

Jag firar påsk och har inte vågat skriva upp dagens äventyr med öl och fika. Nya tag nästa vecka tror jag..

• Makrame

Nej usch. Känns sisådär och fuska hela dagarna, men det är ju lite svårt just nu runt påsken. Får bli nya tag på måndag! Heja heja! :)

• Mama Mia

Barnen turas om med magsjuka och så är det påsk på det. Struntar i appen under helgen. Men vägde mig iaf i fredags o första veckans resultat blev -1,1 kg. Men det tar jag med en nypa salt eftersom jag själv hade haft en släng av sjuksleven och nu är det påsk som sagt. Vi får se vad det är efter helgen... Glad påsk på er!

• Storis

Hej! Ny här. Började med shapeup häromdagen bara. Ska gå ner 5 kg till har jag tänkt. Gick ner 2 kg på bara en vecka. Men tänkte höra om det är så illa att en hemmagjord bulle är 300 kalorier? I så fall sparar jag dem till godare saker... Lycka till allihopa, har läst hela tråden!

• Amy27

Storis: tänker man på hur mkt smör, socker å kanel en bulle innehållet kan det nog stämma. Tyvärr. :(

• bonsai

Innehåller kanel några kalorier? Försökte hitta det men det finns inte på appen, har det ofta på filen. Allt som bullar innehåller har mkt kalorier: vetemjöl, smör, socker, mjölk det blir säkert minst 300 kcal. Säkert mer om man väger Bullen i stället för att ta per styck. Tyvärr.. Men ät mums mums, innehåller bara 80 kcal!

• eliten

Nej kanel behöver du verkligen inte räkna om det inte är blandat med socker :)

• Storis

Nja klarar mig utan fikabröd- sparar ihop till lite godis i helgen istället. Det var små bullar som min kompis gjort så det räknas nog knappt som en hel men jag skrev det för att vara på den säkra sidan. Blir nog tyvärr fika idag med med släktingar men snart är ju påsken över.

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!