• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • bonsai
    eliten skrev 2012-04-08 23:10:07 följande:
    Nej kanel behöver du verkligen inte räkna om det inte är blandat med socker :)
    Skönt! Jag kör utan socker. Jättegott på filen med banan och flingor också.
  • Snartfrueriksson

Hej!

Länge sen jag skrev här nu :/
    Men nu har jag gått o blivit sjuk :( så nu får de bli som de blir, får ta tag i detta när jag är frisk

• Mama Mia

Vardag igen! Dags att ta nya tag... Började med invägning för att se vad resultatet blev av först magsjuka o sen påsk. Inte bra! +0,1 kg sen start för 1 1/2 vecka sen. Men, men nu tror jag alla är friska igen o vårens stora ätarhelg är över. Så nu är det bara att köra!

Synd bara att jag får starta med ett inställt gympass, eftersom A jobbar ikväll o jag måste vara hemma med barnen...

Krya på dig, snartfruEriksson

• eliten

Okej. Ny vecka nya tag! Positiva med att vara på jobbet är att jag kan äta supernyttigt och inte har tid att äta godis. Nu ska jag göra en god äggviteomelett!

• LinnV

När jag var borta i helgen fick jag Magkatarr och är fortfarande inte riktigt bra.. både sonen och jag är genom förkylda så är dåligt med riktig mat just nu. Kan typ bara få i mig mackor eller soppa så får fortsätta min paus ett tag till

• SunGirl

Hej!

Jag hoppar in här, började med Shape up i söndags, älskar den och har redan gått ner 2,3kg!!

Har fått ca 10kg övervikt sedan jag började studera i höstas, så nu är det verkligen dags att börja om man ska vara i form till sommaren! Får ju knappt på mig byxorna längre...

Hur kör ni, räknar ni bara kalorier och äter utav allt? Jag tänkte utöver kalorimängden försöka hålla mig till max 20g kolhydrater per dag i 2 veckor för att få en extra kickstart. Hoppas man håller ut så länge...

• Girle

Hallå alla!
    Stackars er som är sjuka, hoppas ni mår bättre snart.

Skönt att det är mycket pepp. Här har jag haft en underbar weekend i Amsterdam med god mat och vin (och absolut ingen kcal-räkning, hehe). Nu är det dock vardag igen och jag kör på som vanligt. Har inte vägdag förrän torsdag så jag har två dagar på mig att toppa formen nu kör vi! Vi har en smalare vår att se fram emot!

• Storis

Mens gör ju att det känns tröstlöst, går upp ett par kg bara ab det!

• bonsai

Hej alla duktiga kämpare! Jag har fortfarande feber. Läkaren sa att jag har åkt på ett nytt virus direkt efter det förra o att det bara är till och vila. Så här ligger jag ner bäddad o vilar.. Längtar tills jag kan få anstränga mig igen. Som ovan: vi går mot smalare tider!

• Mama Mia
    SunGirl skrev 2012-04-10 10:48:20 följande:
    Hej!

Jag hoppar in här, började med Shape up i söndags, älskar den och har redan gått ner 2,3kg!!

Har fått ca 10kg övervikt sedan jag började studera i höstas, så nu är det verkligen dags att börja om man ska vara i form till sommaren! Får ju knappt på mig byxorna längre...

Hur kör ni, räknar ni bara kalorier och äter utav allt? Jag tänkte utöver kalorimängden försöka hålla mig till max 20g kolhydrater per dag i 2 veckor för att få en extra kickstart. Hoppas man håller ut så länge...

Jag äter allt, men försöker ändå ha lite GI-tänk i bakhuvudet. Beror lite på vad det är jag ska äta. Idag har dottern o jag bakat sockerkaka och det är ju absolut inte GI. Men till middagen blir det lax, potatis o broccoli. Då hoppar jag antagligen över potatisen, eller tar väldigt lite av den eftersom jag ändå tycker den är rätt onödig...
Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!